Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. juli 2002 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

ps/2 kabellængde?

er der nogen der ved bare sådan nogenlunde hvor langt et forlængerkabel til en ps/2 mus maksimalt må være?
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. juli 2002 - 12:21 #1
Der er vist ingen begrænsning ...
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 12:25 #2
Hvor langt skal Du have den hen  , til naboen, genboen eller  :-))

Der er vist ingen "begrænsninger" så længe Du er hjemme, indenfor hjemmets 4 vægge...

Det er ikke som med antennekabler hvor modstanden har stor betydning for signalet, hvor der normalt lægges en forstærker for hver 10- meter...

Så forlæng roligt,  - og skulle Du miste signalet skal Du helt sikkert op på et meget langt kabel...
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. juli 2002 - 12:28 #3
Det der er mest vigtig er at du sørge for at bruge så lange kabler som muligt ... altså undgå en masse samliger for det er i disse samliger at du vil forringe signalet!
Avatar billede klodoven Nybegynder
22. juli 2002 - 12:35 #4
Jeg har en ven der har første sal på huset. Hans pc er i stue-etagen, og hans fjernsyn ovenpå. Han ville gerne se dvd, på tvét så han forlængede et musekabel (så han kunne styre pcen) og lagde det hele vejen op ad trappen, og det fungerer perfekt. Såhh....jeg tror ikke rigtig der sker noget ved at forlænge det!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2002 - 12:36 #5
der er vel ingen mening i at lægge et kabel så langt at man ikke kan se hvad der sker på skærmen.

Jeg kan forestille mig at du vil placere computeren i et andet rum, og det skulle nok kunne lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2002 - 13:09 #6
retaxes> han kan da se hva' der sker på Tv'et, ellers var der jo ik' rigtig en grund til at forlænge kablet :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2002 - 13:47 #7
mrtux> så vidt jeg kan læse mig til er det kun klodoven der skriver om et TV - mr_bob har ikke nævnt hvad det skulle bruges til.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2002 - 09:12 #8
retaxes> hov, ja upz, sorry :o)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
23. juli 2002 - 09:15 #9
Har prøvet at forlænge PS2 til både mus og tastatur med 25m ingen problemmer.

//akj
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2002 - 09:38 #10
endnu en langsynet, tror squ jeg kikker ind til min optiker ;o)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
23. juli 2002 - 20:44 #11
hej igen gutter, tak for svarene! jo i har ret det er fordi jeg vil placere min computer et andet sted i huset så jeg slipper for "larm"! men jeg tror vidst godt jeg kan kunkludere at det ikke skulle være det store problem!!!

phantom> hvi du lige ligger et svar så du også kan få nogle af point!
og også tblaster!

Mr bob
Avatar billede tblaster Nybegynder
24. juli 2002 - 11:01 #12
Mr-bob ... hvis det ellers er fordi at du vil kunne se film fra computeren på fjernsynet og spille mp3'er på anlæget så overvej at køb en Palmbutler:
http://www.palmbutler.dk/
Avatar billede mr-bob Nybegynder
24. juli 2002 - 11:38 #13
tblaster> har tænkt på det, men det er alligevel 3000 kr.!