Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 1999 - 13:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

RAM på Grafikkort

Kan jeg i Win98 nogen steder se hvor meget RAM der sidder på det grafikkort der måtte sidde i computeren?

Jeg har kigget under sytemoplysnger men kan ikke finde det....

Kan man se på et grafikkort hvor meget RAM der sidder på det hvis det ikke lige står skrevet med store tal....?
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
05. juli 1999 - 14:01 #1
...jeg mener ikke at Win98 har nogen indbygget funktion, der kan vise det. Men jeg kender er KANON-godt bencmark program, der kan vise dig næsten alt om din computer.

Det hedder "sandra" og du kan få det på denne URL:

ftp://ftp.cdrom.com/pub/simtelnet/win95/util/san510.zip

(2.1 MB)

...håber at du kan bruge det - det har i hvert fald været en uvurderlig hjælp for mig.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 1999 - 14:37 #2
Det er da også en oplysning, som du får ved købet.
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 1999 - 14:42 #3
Ja, det er det hvis sælgeren har været ærlig....
Avatar billede snowball Novice
05. juli 1999 - 17:33 #4
Win95 og Win2000 sådan en "funktion" men af en eller anden grund findes den ikke i Win98.

Snowball
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 1999 - 18:39 #5
bbe1379: Kan det passe jeg for at vide der er 5 MB på et 4MB kort...?

snowball: Hvad hedder funktionen i Win95?

Mvh,
John
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. juli 1999 - 19:43 #6
Ellers, så kig under driveren..eller rettere hvad der nu installeres af skidt, fra producenten...ex. matrox & Diamond laver div. dimser hvor du kan se hvad der sidder på deres boards...

Og nej, 5MB på et kort ??, jeg tror ikke på det...
Avatar billede snowball Novice
05. juli 1999 - 20:10 #7
Det er måske forlert at kalde det en funktion, men gør sådan her:

1. Højreklik på skrivebordet
2. Vælg egenskaber
3. Vælg avanceret
4. Vælg indstillinger
5. Kort

Der kan du så læse en hel masse om dit skærmkort, bl.a. hvor meget ram der er på det.

Snowball
Avatar billede snowball Novice
05. juli 1999 - 20:11 #8
Whoops...I punkt 5 skal der stå Vælg kort.

Snowball
Avatar billede jjensen Juniormester
05. juli 1999 - 20:22 #9
Tak til jer alle,

John
Avatar billede cyberesben Nybegynder
06. juli 1999 - 04:17 #10
jeg har et kort med 4.5 MB RAM, men windows siger kun 4MB
Avatar billede chriscom Nybegynder
06. juli 1999 - 18:14 #11
P.S. DirectX (6.1) giver også en ret detaljeret system-info !
Find filen DXDIAG.exe i windowsmappen.