Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 22:22 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Smadret NTFS partision

Jeg har fået smadret min NTFS partision på en 80 GB harddisk, hvordan får jeg mit data igen?

Jeg er igang med et større 3d-projekt og havde i denne forbindelse taget min ATA100 harddisk med ud til et par venner der også arbejder på projektet, vi kunne dog ikke få den til at køre (Forsøgte først med et ide33 kabel.) Dette accepterede winXp ikke og anbefalede formatering.
Herefter erstattede vi en af hans ATA100 diske med min, dette virkede dog heller ikke, her meldte den at harddisken var delt op i 1 partision på 40gb og resten uallokeret, disken er partisioneret til en partision på max størrelse (80gb). Vi blev herefter enige om at det var smartest hvis jeg smuttede hjem med disken og brændte dataen ud på en rewrite.
Da jeg kom hjem og satte disken i drevet skete akkurat det samme, min win2000 meldte en 40 gb ukendt partision og 40 gb uallokert.

Hvad er der galt?
Kan jeg genskabe partisionen?
Eller kan jeg kopire dataen til en anden disk?
Hvilke programmer skal jeg bruge til overstående?

Håber i kan hjælpe
Mvh Kristian T. Madsen

PS. Ata100 portene ved min ven bruges til Raid system normalt, kan dette være årsagen?!?
Avatar billede hottehans Nybegynder
21. juli 2002 - 22:23 #1
krise...
Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 22:31 #2
Jeps, den fungerede som lagerdisk, så alle projekter, dokumenter og programinstallationer lå på den... Der var 2 gb fri!
Avatar billede bodin Nybegynder
21. juli 2002 - 22:32 #3
Vis du har lavet en Raid 0 og en af HDD går i stykker er der ikke noget af gør. Alle DATA er TAB!!! ( Sorry men der er ikke nogen ude vej )
PS. Håber ikke at det er et Raid. For det ville være synd.
Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 22:40 #4
Vi var inde i biosen og ændre raid indstillingerne så tror ikke at det er problemet, vi smed hans 2-disk raid system over på ide0 og min disk på ide1
Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 22:41 #5
Så længe disken ikke direkte bliver formateret burde dataen vel også stadigt ligge derpå?!?
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2002 - 22:52 #6
agriona > Du kan hente R-Studio. Det har jeg selv genskabt 20 GB som tilsyneladende ikke var partitioneret. http://www.r-studio.ca/
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2002 - 22:52 #7
agriona > R-Studio kan genskabe data på en formateret disk.

Mvh
Kunze
Avatar billede kunze Nybegynder
21. juli 2002 - 22:53 #8
agriona > Har du ICQ ? For så kan jeg assistere dig i recover processen. Det kan drille.

Mvh
kunze
Avatar billede bodin Nybegynder
21. juli 2002 - 23:08 #9
Jeg had fåståde det på den måde at den en HDD var i stykker. Sorry!!!
Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 23:30 #10
Jeg har fundet frem til et prog der hedder easyrecovery, det er igang med at analysere disken, men kigger også lige på det andet...
Avatar billede argiona Nybegynder
21. juli 2002 - 23:36 #11
Er standart NTFS clustersize ikke 4096?
Avatar billede konex Nybegynder
22. juli 2002 - 05:41 #12
Prøv dette program - http://www.runtime.org/ - hedder getdataback
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2002 - 10:49 #13
Jeg prøvede flere programmer, faktisk hele 5, og kun R-Studio kunne genskabe det hele.

Mvh
Kunze
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. juli 2002 - 13:53 #14
Easyrecoverydisk kan redde din disk. derefter ville det være smart at lægge win ind på et drev for sig selv brug evt Partition magic 7,0 til det.
Er Easyrecoverydisk ern trail version kan du ikke ændre noget du skal brug den fulde version.
Avatar billede argiona Nybegynder
22. juli 2002 - 14:03 #15
Jeg har fået alt dataen tilbage med easyrecovery, det havde bare været lettere hvis der havde været et program der kunne genskabe partisionen.

Takker for de mange svar og kommentarer.

Kristian
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. juli 2002 - 14:05 #16
det burde Easyrecoverydisk kunne gøre hvis du har en som er fuld funktionsdygtig ellers mener jeg du kan bruge Partition magic.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2002 - 15:32 #17
Tak for point. :)

Mvh
Kunze
Avatar billede argiona Nybegynder
22. juli 2002 - 16:55 #18
Håber i kan bruge dem ;)

pilfinger > Easyrecover kunne ikke finde partisionen, jeg var nødt til at gå ind i advanced og fortælle den at det var en ntfs partision der fyldte hele disken... (Partision magic kunne kun se at det var en "bad" partision...)