Avatar billede tomm Nybegynder
23. august 2000 - 09:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Access 2,0 - time og kørselsregnskab

Er der nogen der har en database med regnskab over timeforbrug og kørsel liggende, i Access 2,0 ???
Jeg vil blive glad, hvis jeg modtager noget på TOMM1@forum.dk

Venlig hilsen
Tommas
Avatar billede mwf Nybegynder
23. august 2000 - 10:45 #1
Det har jeg ikke, men jeg kan oplyse at access 2.0 IKKE er Y2K compatibel, så det er en dårlig idé at bruge den idet den regner datoer forkert.
Avatar billede hnteknik Novice
23. august 2000 - 18:23 #2
jeg har lavet et projektstyrings- og timeregnskabsprogram i Access 2.0 og senere konverteret det til 97.

Det regner sgu ikke forkert på datoen.
Dengang satte vi 4 ciffers årstal ind og idag kører der en afart i 2 stadig rundt for fuld tryk i et større firma uden problemer.

Men det er sgu ikke noget jeg deler ud af for good.

Henrik
Avatar billede mwf Nybegynder
24. august 2000 - 08:52 #3
hnteknik >> Det må være et firma med et vidst mål af risikovillighed, hvis de kører  produktion på en 2.0 version, men nogen lever livet farligt.:-))
Avatar billede hnteknik Novice
24. august 2000 - 17:46 #4
oi mwf >> Tja - det er kun et firma med 39.000 medarbejdere og hedder noget med tryg.
prog kører daglig med 10-12 brugere og servicerer små 3.000 mennesker i den lokale flække Ballerup.

Selvfølgelig skulle det konverteres - det kan gøres over 2-3 dage, men det kører jo, som de siger.

Access 2 progs performer betydelig bedre i NT miljø end ditto 97 progs.

Du har selvfølge ret, idet MS ikke supporter det mere, men der er altså ingen år 2000 problemer, hvis man har lavet sin queries rigtig. Der er selvfølgelig problemet med API kald osv den dag man skal over på win 2000.

Henrik
Avatar billede mwf Nybegynder
25. august 2000 - 09:16 #5
hnteknik >>
Jo jo, du har ret I at man bare kan lave sine queries rigtigt.
Så jeg krydser bare fingre for at I ikke får problemer ved en kommende konvertering.
Keep on smiling, I do.
Avatar billede hnteknik Novice
25. august 2000 - 21:09 #6
Den dag trænger programmet nok til en revidering alligevel.

Nu tror jeg vi skal slutte denne lille snak.

be happy henrik
Avatar billede mwf Nybegynder
28. august 2000 - 19:25 #7
Du skal huske at lukke spørgsmålet.
God arbejdslyst.
Avatar billede tomm Nybegynder
29. august 2000 - 11:09 #8
Er der slet ikke noget at hente her???????????

Venlig hilsen
Tommas