Avatar billede platonia Nybegynder
23. august 2000 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

acces is denied

Jeg er nu stødt ind i to problemer windows nt server foruden alle de andre:

1:
Pludelig vil min mailserver ikke starte op den kommer med en fejlkode: could not log on to internet anywhere mailserver
ERROR: ACCES IS DENIED

2:
Jeg kan heller ikke bruge højre klik funktionen eller filer - properties.

Er der nogen af jer kloge hoveder derude der har et godt råd.
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. august 2000 - 09:37 #1
ad1:
Har du ændret password for administrator ?

Mange services under NT logger sig på systemet med administrator account, og hvis man retter password skal man også ind i de forskellige services og rette dem.

Du kan se i eventloggen hvilke der ikke kunne startes op, og efterfølgende i kontrol panel, services se hvilke der ikke er startet op. I \"startup\" options for hver service kan man ændre hhv. user og password der logges på med.

ad2:
er du sikker på at du er logget på som administrator på domainet ?
Avatar billede platonia Nybegynder
23. august 2000 - 09:48 #2
Jeg har ikke ændret noget password, og jeg har logget på som administrator.

Mailprogrammet er det eneste der ikke vil starte op og jeg har ikke været inde og pille ved noget, der står et hak ved system account, og det har den kørt under hele tiden.
Jeg prøvede så at sætte hak  ved lokal og tilføje administrator så fik jeg den fejlmeddelse at kontoen ikke fandtes....?
Avatar billede platonia Nybegynder
23. august 2000 - 10:08 #3
Det lykkeds mig at sætte den til local jeg havde lige glemt at skrive passwordet. nu er der bare det problem at iconet
til at starte internet anywhere mailserver, ikke kommer frem hvor det skal være. Jeg kan så gå op i kontrolpanel og finde det der men jeg får den meddelse at programmet kører som en service, og jeg skal starte den derfra.
Problemet er at servermangager har startet den men iconet er der ikke.......?
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. august 2000 - 10:36 #4
Ok, det er så åbenbart ikke pga. fejl login eller brugernavn.

Så kan det sådan set kun være rettigheder til de dirs der benyttes. prøv som admin, i windows explorer (ikke internet explorer) at se properties, permissions for de dirs der beuges. Den kan være at rettighederne er blevet ændret således at mailserveren ikke længere har adgang til dem.
Avatar billede platonia Nybegynder
23. august 2000 - 10:52 #5
Ja det var jo netop den mulighed jeg allerførst prøvede og så var det jeg fandt ud af at jeg ikke kunne bruge properties spg 2
jeg har så prøvet at logge mig ind med et andet brugernavn og der kan jeg sagtens højre klikke
sært ikke.
Jeg har leget med nogle policies, og jeg tror måske at det er der det er gået galt jeg har dog slettet alle de policies igen men jeg har altså fået problemer med det andet.
Har du en idé til hvordan jeg får den funktion tilbage?

/platonia
Avatar billede sjensen Nybegynder
23. august 2000 - 10:58 #6
Opret en ny bruger med adm rettigheder, og gå ind i diret og \"take ownership\" for indholdet. Husk at krydse af i \"subdirs\". Efterfølgende kan du sæ sætte adgang til full control for \"everyone\" (eller de brugere du benytter.

Desuden skal du lige checke i brugerstyringen at admin (hvis det var ham du brugte og som ikke kunne se properties) under \"user rights\" har alle rettigheder. Herunder at logge på som en service, \"take ownership\" o.s.v.

Det er ikke utænkeligt at din omgang med policies har ændret noget af dette.