Avatar billede engberg Juniormester
21. juli 2002 - 20:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gratis gamle PC-dele

Nogen der har idéer til hvor man kan finde aflagte gratis gamle PC-dele - det er til brug for egen fornøjelse med at forsøge at samle en gammel PC....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. juli 2002 - 20:32 #1
lossepladsen ? *LOL*
Avatar billede sprutnik Nybegynder
21. juli 2002 - 20:34 #2
Giv opsynsmanden på den lokale genbrugsstation 6 bajere, så får du sikkert lov til at rode lidt i nogle aflagte pc´er.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
21. juli 2002 - 20:44 #3
Du kan gå en runte i byen dagen før skraldebilen kommer..
Det kaldes at klunse.. Det er godt nok ulovligt.. Men hvem skulle få ondt i røven over det..
Der er faktisk tit gode ting at finde..
Avatar billede hrh Nybegynder
21. juli 2002 - 20:44 #4
Jeg tror du kan finde mange steder hvor du kan få gamle reservedele til computer, prøv f.eks. at kigge i den blå avis eller som de andre har sagt spørg opsynsmanden på din lokale genbrugsstation. Men du kan også kigge rundt omkring på loppemarkeder/kræmmermarkeder

Mvh HrH
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
21. juli 2002 - 21:26 #5
Tag en bil drøn ud på genbrugs pladsen... parker foran containeren med elektronik og så er det bare at sætte et par "hjerner" ind og så afsted igen... en af mine venner har fundet en 60GB hd og en 256 DDR-266 ram blok... begge dele virkede... :O)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 13:03 #6
når vi smider gammelt edb udstyr ud sikrer vi os altid det ikke virker ,har en gor hammer :-))
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 13:03 #7
gor =god
Avatar billede phantom_06 Nybegynder
22. juli 2002 - 16:52 #8
Hvorfor " Clausmeyer",  selvfølgelig kan der findes gamle filer på HD, men normalt koster det, så, hvis andre kan få glæde af " det aflagte ", er det så ikke i orden..

Hvis alle havde penge nok, blev der nok ikke spurgt hvor der kunne findes brugt udstyr....  eller...??

Ihvertfald syntes jeg da det er kreativt at rod / bygge selv
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 17:28 #9
helt enig men når man smider diske ud så er der kun en måde man er sikker på at der ikke kan hentes noget ud af den på og det er på den måde jeg nævnte

ellers er det da ok og rode med gammel udstyr og så få skidtet til og virke
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
23. juli 2002 - 23:36 #10
har lige fundet en 500mb hd i min store søsters gamle comp... og den virker i 486'eren :D
Avatar billede enragedbudda Nybegynder
23. juli 2002 - 23:37 #11
clausmeyer: man kunne vel osse bare formatere den... og så er man uden over det prob!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
24. juli 2002 - 00:45 #12
ja men det er bedre og gå med livrem og seler ikke