Avatar billede søren-jon Nybegynder
22. august 2000 - 22:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Spionerer Microsoft???

Jeg er ved at sætte en fuldt ud lovlig advanced server op og vil bare gerne lige have be/afkræftet et rygte jeg har hørt, som går ud på at en W2K adv.server registrerer sig selv hos MS hver gang den går på nettet. kan det være rigtigt og er det lovligt?
metoden skulle være at den sendte det unikke IP nummer, som den bruger for at identificere sig på nettet med, til MS som så skulle kunne indhente oplysninger om ejerskab mm.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 2000 - 00:04 #1
Prøv at installere ZoneAlarm på serveren ... se så om den opfanger noget, hvis ikke, kan du prøve at sætte den til at blokere ALT trafik, så skulle ud kunne se om der bliver sendt noget data... :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
23. august 2000 - 09:32 #2
Jeg vil gætte på at hvis den gør det uden at fortælle dig det. Så ville du kunne læse om det i overskrifterne på alle computer relaterede aviser.
Der har været meget snak om at M$ \'udspionerer\', og  det gør de.
Nogle M$ programmer sender data til M$ med indhold som beskriver maskinen og hvad der er installeret af M$ programmer.
Der er flere der mener at M$ i samarbejde med FBI har inbyggede \'bagdøre\'. Det er ikke bevist ej heller modbevist.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
23. august 2000 - 14:03 #3
Hvor får jeg evt. fat i zonealarm?

Avatar billede yonzie Nybegynder
23. august 2000 - 14:08 #4
Avatar billede dr-data Nybegynder
23. august 2000 - 15:24 #5
tak victor nu slipper jeg for at lede/spørge selv...
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. august 2000 - 15:26 #6
Søren> Du behøver jo på INGEN måde være nærvøs  for om det er lovligt eller ej, hvis du har \"rent\" mel i posen :o)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
23. august 2000 - 15:35 #7
bacardil>> hvis du læser mit sp. så er det ikke det der for mig er relevant. det der irriterer mig er den registrering som \"Muligvis\" forekommer, jeg mener hvis de gør det er det fint med mig, men hvorfor ikke bare melde det ud?
Der verserer også rygter om at MS og FBI har lavet en \"Bagdør\" i 2000 -hvad er meningen, her invisterer man 17.000 i et styresystem som så egentligt ikke er ens eget 100% det svarer til at du køber en bil som producenten så kommer og kørerer rundt i midt om natten mens du uviddende sover \"trygt\" i din seng. Den holder bare ikke!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 2000 - 15:44 #8
Du må lige fortælle om ZoneAlarm giver noget resultat...
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:40 #9
Det forekommer ikke, da din udbyder ikke har pligt til at udlevere oplysninger med mindre en dommerkendelse er forelagt. Så er det op til dommeren om han har lyst til at sende politi mv ud for at finde en person som har installeret win2000 og et par andre programmer...Jeg tror at ms kommer til at betale mere for proceduren end de får hjem...
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 15:47 #10
Brug Linux, det er bedre/nemmere/hurtigere/mere stabilt/billigere/sikrere
streg ud som du føler det nødvendigt
Avatar billede victor44 Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:21 #11
Yonzie > Der vil jeg gerne korigere dig.  Min NT4 workstation kører rigtigt stabilt... i en virtuel pc på oven på et LINUX OS ;-)

Vmware styrer..
Avatar billede yonzie Nybegynder
17. oktober 2000 - 16:41 #12
rofl!!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:55 #13
- nemmere -  Hmmmm, ikke hvis man er normal bruger af Windows!

Men Linux køre også godt ... især i en virtuel pc oven på Windows 2000 ... hehe
Avatar billede victor44 Nybegynder
18. oktober 2000 - 08:55 #14
Ja det er utroligt hvor lidt der skal til før LINUX rykker ;-)
Avatar billede yonzie Nybegynder
18. oktober 2000 - 12:45 #15
LOL