Avatar billede profix_ Nybegynder
21. juli 2002 - 09:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lukker man for port 135 ?

Er der nogle freeware programmer der er egnet til dette eller andrre løsninger ?

Kan man gøre det i Zonealarm ?
Avatar billede koed Nybegynder
21. juli 2002 - 10:07 #1
Hvilken port er det helt præcis at du vil lukke. Er det til internettet ? ADSL eller MODEM ? :)
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. juli 2002 - 12:56 #2
Internettet (Adsl-forbindelse)
Port 135 / service: RPC

STATEMENT FRA SHILES UP :

"Remote Procedure Call) This impossible-to-close port appears in most Windows systems. Since many insecure Microsoft services use this port, it should never be left "open" to the outside world. Since it is impossible to close, you will need a personal firewall to block it from external access. Do it soon!"
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. juli 2002 - 13:43 #3
problemet skulle ikke være så stort, hent en firewall, installer den, lav en rule der DENY'er port 135-139 (så har du slået windows delingen væk også)
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. juli 2002 - 13:48 #4
Og hvordan gør man så det i Zonealarm (free)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. juli 2002 - 14:08 #5
man kan vist ikke gøre det i zonealarm free... men jeg skal ikke kunne udtale mig om det da jeg ikke kører zonealarm.
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. juli 2002 - 14:26 #6
Er der en anden måde ?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
21. juli 2002 - 14:59 #7
tjae.
i pro versionen kan man vist gøre det.
du skal nok have fat i en anden firewall.
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. juli 2002 - 15:41 #8
Andre bud ?