Avatar billede blue-dragon Nybegynder
20. juli 2002 - 20:06 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

simpelt sp...

Hvordan kan jeg gøre, så man kan skrive i privat på en lille simpel chat, der kun bruger txt filer?
Avatar billede hiro Nybegynder
20. juli 2002 - 20:12 #1
lidt info om chattens opbygning ville hjälpe :)
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
20. juli 2002 - 20:33 #2
Har ikke bygget den endnu
Avatar billede doozerii Nybegynder
20. juli 2002 - 20:37 #3
bare lade den oprette en ny tekstfil til hvert "privat" chatrum...
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
20. juli 2002 - 20:51 #4
doozerii

Hmm...
Avatar billede doozerii Nybegynder
20. juli 2002 - 20:54 #5
du kan jo bare nummerere dem. - men hvorfor vil du bygge en chat på tekstfiler ?
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
20. juli 2002 - 20:57 #6
dozerii.. Okay.. men det vil jeg bare :P
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
20. juli 2002 - 22:41 #7
doozerii... Kan du give mig et kode eksempel?
Avatar billede doozerii Nybegynder
20. juli 2002 - 23:37 #8
øøh.... kode eksempel på en chat der bruger tekstfiler ? eller hva' vil du gerne have? - principielt er det bare at putte noget fra en form ned i en tekstfil. - men det er nok ikke så smart, hverken performance mæssigt, eller bruger mæssigt (du kan jo godt resikere at to brugere skriver noget samtidigt.) - derfor bygger man somregel chat ting på IRC chat daemoner. (sådan lidt ligesom mirc (bortset fra at det er en klient.))...
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
21. juli 2002 - 00:44 #9
doozerii... hmm.. hvis jeg nu lige bygger chatten op først, vil du så for ekstra point sætte privat chat funktion på?
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
21. juli 2002 - 00:45 #10
doozerii.. Hmmm.. Hvordan kan jeg ellers lave det med mysql?
Avatar billede doozerii Nybegynder
21. juli 2002 - 00:50 #11
joh, jeg kan da kigge på det.
Avatar billede doozerii Nybegynder
21. juli 2002 - 00:50 #12
du kan godt bygge det på en database, men hvis du regner med at der kommer mere end 5 samtidige brugere, så bliver det nok lidt vel tungt.
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
21. juli 2002 - 11:44 #13
doozerii... Bliver det tung med txt filer eller database?
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
21. juli 2002 - 11:46 #14
doozerii.. Hvis jeg nu har et felt der hedder user (Input felt på login siden) og man sætter action til action="chat.php" hvad skal jeg så skrive i den fil hvor man viser beskederne? Jeg går ud fra at man skal trække indholdet ud af en database?
Avatar billede doozerii Nybegynder
21. juli 2002 - 11:53 #15
ja, men jeg tror du skal finde dig en lille tutorial først. prøv at søge på mysql og tutorial og php på google, der er masser af gode tutorials. Så kan du lige lege lidt med databasen, så du får en idé om hvordan det funker.
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
21. juli 2002 - 14:07 #16
DooZeRii.. okay.. i'll do that
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
27. juli 2002 - 17:26 #17
Lukker mit Quest igen
Avatar billede blue-dragon Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:18 #18
fuck.. jeg er et syre hoved... har heldigvis ændret mig nu :P:P