Avatar billede speder2 Nybegynder
20. juli 2002 - 19:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Komponent til billedbehandling

Hej

Jeg har lavet et lille Content Management System og vil nu gerne implementere en funktionalitet, der gør det muligt, at manipulere billeder inden de uploades til webserveren.

Jeg forestiller mig en Java-Applet eller lignende, som ikke forudsætter installationer på webserveren. Er der nogen som kender til et sådan komponent?

M.v.h.

S
Avatar billede speder2 Nybegynder
20. juli 2002 - 19:35 #1
Ups - grunden til at valgte VBScript-kategorien er naturligvis at systemet er udviklet i ASP, og komponenten skal som sådan fungere i sådan en sammenhæng.
Avatar billede medions Nybegynder
22. juli 2002 - 00:35 #2
Hmm... jeg forstår ikke rigtig hvad det er du vil... Prøv at forklar lidt mere...

//>Rune
Avatar billede speder2 Nybegynder
22. juli 2002 - 11:09 #3
Hvis en bruger f.eks. sidder med et billede (f.eks. et JPEG) som er alt for stort, kunne det være smart hvis vedkommende kunne beskære billedet uden at skulle starte alle mulige gratiske programmer op. Det kunne også være smart hvis selve størrelse (kb) kunne manipuleres via en webbaseret applet.
Avatar billede speder2 Nybegynder
30. juli 2002 - 12:34 #4
ingen svar