Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. juli 2002 - 18:41 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

grafikkort problemer?

Jeg har lige fået en ny computer idag (skærmen kommer først i morgen)
problemet er at lige meget hvilke skærm jeg sætter til min Point Of View Geforce4 Ti-4200, 128MB DDR-ram, TV-OUT
så sker der intet.
selve grafik kortet kører derud af, blæseren kører og alt det andet..
kan det passe at man ikke kan bruge en alm compaq eller siemens skærm til sådan et kort? eller er der noget galt?

jeg kan intet, uden en skærm jo, så det er rimlig vigtigt:-)

skærmen tænder i et sec, og så går den i standby, og så skal man genstarte svinet før den gør det igen...nogle ideer?
wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. juli 2002 - 18:42 #1
kan det passe at man skal have en skærm af nyere model, før det virker?
Avatar billede zapzie Nybegynder
19. juli 2002 - 19:05 #2
en jeg kender har også et problem med at han ikke kan få skærmen til at vise noget, når han sidder den i den normale port! Han bruger en adapter så han kan sidde den til i DVI-stikket... prøv det!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. juli 2002 - 19:05 #3
Det lyder sq underligt.
Kan du heller ikke komme i bios??eller slukker den inden.
Avatar billede zapzie Nybegynder
19. juli 2002 - 19:07 #4
efter et sec slukker den... jeg ved ikke hvor hurtig du er... men jeg kan sku ikke nå så meget på et sec!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. juli 2002 - 19:10 #5
jeg kan ikke nå en skid:-(
skal jeg prøve at købe sådan en adapter, eller håbe på at skærmen jeg får i morgen virker bedre, eller sende den til repair hos shg?

hvad syntes i?
Avatar billede rs2000 Nybegynder
19. juli 2002 - 19:11 #6
Har du selv bygget den?
Avatar billede zapzie Nybegynder
19. juli 2002 - 19:15 #7
har du et gammelt grafikkort du kan smide i, og se om det virker?
Avatar billede zapzie Nybegynder
19. juli 2002 - 19:19 #8
evt. ringe der over og spørge hvad der kan være galt!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
19. juli 2002 - 19:33 #9
nej de har samlet den (shg.dk), og nej jeg har desværre kun onboard grafik kort, på min gamle puter:-(

Hvor kan man købe sådan en dvi adapter zapzie? webshop i dk helst?
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 23:08 #10
Alle skærme der bare passer i stikket bag på pc'er burdte give dig adgang til alle almendelige bios! men har du undersøgt om jumperne på grafikkortet er sat ordenligt, jeg installerede et grafikkort idag hvor kravet var at grafikkortet ikke måtte bruge mere end 1,5 volt. hvis dit bundkort nu sender 3,3v ud og kortet er sat til 1,5v som standart vil det nemmelig ske at du ingen ting får frem!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
19. juli 2002 - 23:11 #11
Hvilket bundkort er det?
Avatar billede zapzie Nybegynder
20. juli 2002 - 13:40 #12
jeg ved ikke hvor man kan købe sådan en adapter... jeg fik en med til mit GeForce 4 TI 4200
Avatar billede bramming Nybegynder
20. juli 2002 - 17:43 #13
.. Der er uden tvivl konflikt imellem skærmen og grafikkortet.. Prøv at tage dit grafikkort ud og så sæt det i igen ordentligt..! - Derefter skulle d virke.. evt. ozze tage din ram ud og gør det same..!!
Mvh >> Bramming
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. juli 2002 - 11:00 #14
så er jeg tilbage fra ferie...her er lidt mere info om mit system:
P4S533-/L, Pentium4 /SiS645DX, >2400Mhz, DDR, LAN, Socket 478  Socket 478  1049,00
Lite-On  LTR-48125W, 48/12/48 IDE, retail (BURN-proof)  CDRW,2mb  919,00
Sony  52 x CD, CDU-5211, bulk  Cdrom  249,00
Intel  Pentium 4 Northwood 2.266Ghz FSB533 (Socket 478)  BOX, FSB533  2419,00
Sony  Floppydrev    139,00
og først nævnte grafik kort, fra point of wiev
Maxtor  80,0 GB - UDMA/133 (FLUID!) - 7200/2048KB  Max+ D740X (Fluid)  949,00
Chieftec  Maxitower, DA-01B-D Dragon, Bigtower Black /340W, P4  ATX Black  965,00
ThermalTake  Sokkel 478, Silent Viking P4 Sokkel 478, 2600 Mhz  A1279  355,00
Creative  SoundBlaster Audigy Player, retail  PCI  899,00
3Com  3C905B-TX-M PCI TP 10/100Mbit, netkort, WOL  10/100 Mbit  339,00
V-Data IQ Memory  512 MB PC-266 DDR2100  PC2100  1029,00
AOC  17" 7GLR (1600*1200) 0.25 dot (no speakers) TCO99  CRT Standard  1489,00
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. juli 2002 - 11:01 #15
hvor sætter jeg dette grafik kort til 1,5 volt, har ingen erfaringer med dette:-(

det er agp4 som mit bundkort også understøtter

nogle ideer?

wil/
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. juli 2002 - 12:33 #16
jeg har nu sat i og fjernet grafik kortet 5 gange, for at være på den sikre side, og med min nye skræm får jeg følgende meddelelse:
"No signal output", og dette sker når det hele er sat sammen, og når kablet fra skærmen sidder i vga porten..

så jeg opretter en rma sag på shg.dk og får dem til at give mig et nyt, detkan "kun" være det, som der er galt, altså at vga porten ikke dur på dette kort...

er der mere jeg kan prøve?
wil/
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 12:54 #17
som du selv har fundet ud af kan det være VGA kortet der ikke virker! eller bundkortet. men ta maskinen ned til SHG og gør opmærksom på problemet men sig ikke du selv har været inde i maskinen, idet det er dem som har samlet den! blot sig at den ikke virker! jo mindre du siger jo mindre kan de bevise du måske selv er skyld i fejlen!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 12:58 #18
idet det er dem der har samlet det er det dem som har ansvartet for det hele virker! hvis du selv har samlet den, har du ansvaret for at komme med den defekte vare og kun den defekte del!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 13:00 #19
dit grafikkort skulle gerne selv finde den rigtige strømstyrke har lige tjækket det!
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. juli 2002 - 14:52 #20
oki, som sagt er det eneste jeg har gjort, er at sætte et strømkabel i og så skærmstikket, ikke andet..

men jeg tror nu det er nok at sende grafik kortet afsted,da resten af puteren ser ud til at have det rigtig godt...
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 19:21 #21
det ved jeg, men har desværre haft lidt problemer med nogle kunder som har købt en maskine ved Shg hvor de var blevet beskyldt for selv at have været inde i maskinen! men ellers syntes jeg ok om SHG så giv dem hele maskinen så er du helt sikker på den virker når du får den retur! tænk nu hvis det er bundkortet og ikke grafikkortet der er noget galt med så får du en ekstra regning på det og maskinen vil stadig ikke virke! så send hele maskinen du har jo heller ikke et gammelt grafikkort der virker så

tålmodighed min kære Watson! - og send hele maskinen!