Avatar billede rca Nybegynder
22. august 2000 - 12:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lsass.exe : Hvad er dette

På min Win2k prof, kører en process/service der hedder lsass.exe. Den tager mellem 96 og 100% af cpu-tiden. Det vil sige min pc er så godt som død. Den er ejet af system, så man kan ikke slå den ned.
Nogen gode forslag - ANDET end at reinstallere.
Avatar billede hojben Novice
22. august 2000 - 12:59 #1
hent resourcekittet. der er en fil som hedder kill.exe den kan dræbe et hvert pidnummer!!!

http://search.microsoft.com/us/itresources/SearchMS.asp?IntCat=0&IntCat=1&Boolean=PHRASE&Nq=NEW&qu=lsass.exe
Her kan du se hvad det evt. er... Måske Active Directory
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 12:59 #2
Forklaring hvis man tager egenskaber:
Eksekverbar LSA-fil og server-DLL (eksportversion)

Fra technet:
LSASS.EXE
LSASRV.DLL
SAMSRV.DLL
NTDLL.DLL
CRTDLL.DLL
KERNEL32.DLL

Local Security Provider

SYSTEM\\CurrentControlSet\\Services\\NetLogon

Det er en del af netlogon, der lægger rettighederne til den privat key, du får når du logger ind via winlogon.

Håber det var forklaring nok!

/TWM
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:03 #3
Jeg tror maskinen går i dørken hvis du lukker den ned, men jeg har ikke prøvet.
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:17 #4
En lille ekstra note:
Logging On to Windows 2000

The Windows 2000 subsystem automatically starts Winlogon.exe, which starts the Local Security Administration, Lsass.exe. The Welcome to Windows dialog box appears, containing the text Press Ctrl+Alt+Delete to begin. Although Windows 2000 might still be initializing network device drivers, you can log on.

Avatar billede hojben Novice
22. august 2000 - 13:20 #5
det mærkelige i det her må være at logon nakker hele cputiden...  lyder mærkeligt...
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:22 #6
Det er ikke en jeg er stødt på før...

rca>>> Kører du med Service pack 1?
Avatar billede rca Nybegynder
22. august 2000 - 13:25 #7
Yep.

Jeg har en fornemmelse af at det er Fimaets logon-script der stinker, men den er også begyndt at drille når jeg starter op uden at logge på vores domæne.
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:26 #8
Her er en fra en NT BDC:
(de har desværre bare ikke helt så meget med hinanden at gøre)
http://www.ntsupport.dk/0100/0119.html

LSASS.EXE på BDC\'en bruger mere end 90% CPU tid!

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har sat en BDC op, med default settting, som BDC, men LSASS.exe bruger mere end 90% af CPU tid.
Jeg fik at vide , at det kunne løses ved installation af service Pack 4, Jeg har installeret Service Pack 5 , men det hjalp ikke. PDC køre udmærket.
Hvis du har etableret et trust relationship med et andet domæne (f.eks. et OS/2 domæne), så kan det være årsag til problemet. Prøv at nedlægge dit trust relationship og se om problemet vedstår.
Du skal huske, at hvis ikke du har sluttet af med at installere Service Pack 5 (efter du har installeret netværk mm.) så er disse filer faktisk kun samme udgave som din CD (typisk Service Pack 1 eller 3). Det er vigtigt altid at slutte af med at installere din seneste Service Pack igen (+ eventuelle hotfixes).

--------------------------------------------------------------------------------

Tilbage til OSS oversigten
© Peter Gründl
Sidst opdateret:08/12/1999 17:33:44
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:27 #9
Er du den eneste der har problemet eller har alle andre på netværket det også?
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:30 #10
Hvilken server type logger du på?
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:32 #11
Kører i SMS?
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 13:54 #12
Er der forresten nogle \"spændende fejl i eventlogen?
Avatar billede rca Nybegynder
22. august 2000 - 14:00 #13
Der står ikke en dyt i eventloggen. Og jeg er den eneste der bruger W2k OG loginscript. Der sgu\' altid en plage at være først - hvornår lære man det ;-).

Men jeg er blevet meget klogere nu. Tak for hjælpen.
Avatar billede twm Nybegynder
22. august 2000 - 14:08 #14
Det var så lidt! :)