Avatar billede sunep Nybegynder
19. juli 2002 - 12:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tjek efter email

Hvordan og hvilken komponent skal man bruge hvis du vil tjekke på en server om der er ulæste emails
Avatar billede kedde65 Praktikant
19. juli 2002 - 13:20 #1
Fra hvilket program ønsker du at gøre det? Og hvilken server ligger dine mails på, ligger de på en exchange server eller en anden type. Ligger den på lokal netværk eller på globalt netværk?

VH CK
Avatar billede sunep Nybegynder
19. juli 2002 - 13:21 #2
det er bare en alm mail server... som mail.tele.dk jeg er ligeglad med hvilket program det bliver gjort igennem bare den kan tjekke usynligt
Avatar billede larsen Nybegynder
19. juli 2002 - 21:28 #3
sunep>> Prøv at kigge her : http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=14874&lngWId=1

Der er sourcecode på active-x til dette formål
Avatar billede itbjarne Nybegynder
19. juli 2002 - 21:51 #4
Du kan anvende MAPI objekterne til at skabe forbindelse med en mail konto på internettet. MAPI anvender et underliggende mailsystem (Outlook) så dette skal være installeret og kørende på din PC til den internet konto hvor du ønsker MAPI skal tjekke for ulæste mails.
Avatar billede itbjarne Nybegynder
19. juli 2002 - 21:52 #5
Hvis ovenstående er af interesse og du ønsker videre info, har jeg et eksempel i eet eller andet projekt som jag kan klistre ind her (men ligger på en anden PC så kan først gøre det imorgen).
Avatar billede sunep Nybegynder
19. juli 2002 - 23:09 #6
det ville være kanont
Avatar billede sunep Nybegynder
23. juli 2002 - 00:28 #7
larsen du kan få pointne hvis du vil ellers så lukker jeg ? igen
Avatar billede larsen Nybegynder
23. juli 2002 - 11:52 #8
Ok, så ligger jeg et svar. Takker
Avatar billede permos Nybegynder
23. juli 2002 - 11:54 #9
Prøv den her. Den skulle vist fungere udemærket
http://www.downlinx.com/proghtml/349/34920.htm