Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. juli 2002 - 10:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

atm kort på adsl modemmet

hvordan sætter man et madge atm kort op til og køre mod atm porten på en tdc adsl modem ?

er det de samme ip numre som ved wan porten på modemmet ?
Avatar billede bodin Nybegynder
21. juli 2002 - 23:42 #1
vilken type ADSL har du
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
22. juli 2002 - 01:32 #2
Det må være  NetXpress 1...
Avatar billede bodin Nybegynder
22. juli 2002 - 02:50 #3
I det du har NerXpress, får du en IPnr. fra router eller du kan selv vælger en. Der efter skal du finde ud af vilken port du vil ha open. Når du har funden ud af det går du ind i IE, der skriver du i adresse linen ( 192.168.1.1 ) så kommer du ind i router`s setup, der er der noget der heder ( Avanceret konfiguration ) og der fra ind i ( Specielle Internet
Applikationer ) Der kan du lave en speciel relger hvad angår porte på din router
PS. Kræver at du har en ( SpeedStream 2601 )Vis det er en Cisco ved jeg det ikke lige nu!!!
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 09:21 #4
det er en pro acess tdc linie med en efficient router ,det med ip nummeret 192.168.1.1 virker ikke går ud fra det skal skrives : http://192.168.1.1
Avatar billede bodin Nybegynder
22. juli 2002 - 11:04 #5
Det var ikke så godt. Da man ikke selv kan lave nogen ændring i Pro@acess routeren. Så skal du ringe til TDC og få dem til og gør det få dig.
Trist men sådan er det nu bare engang
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 12:59 #6
så tror jeg det er billigere og købe en firewall end og få tdc til og rette til en pris på 950+m eller lave en pc der kører router / firewall
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 12:59 #7
.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 13:00 #8
lidt poing får du aligevel
Avatar billede bodin Nybegynder
22. juli 2002 - 18:35 #9
Mange tak. Håber ikke du får problemmer med at stille en ny router op!!!

MVH
Bodin
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
22. juli 2002 - 21:26 #10
man må godt selv montere en router enten iform af en hw firewall eller en pc der kører router/firewall

det man ikke må er og gå id i opsætningen på efficient routeren.
Avatar billede bodin Nybegynder
23. juli 2002 - 01:52 #11
Vis du selv stiller router/PCer til rådighed, kan TDC ikke blande sig i hvordan du configer den.