Avatar billede platonia Nybegynder
22. august 2000 - 11:12 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

hvorfor virker mine policies ikke???????????????????

Jeg har oprettet nogle policies til klienter på win 95 og 98.
Der er nogle ting jeg ikke forstår.
1. når jeg har skrevet dem og skal gemme dem hvordan skal de så døbes:
\"bruger\".config.pol?
Når jeg gemmer dem i netlogon virker de ikke hvorfor?
Hjælp mig inden jeg bliver sindssyg

Platonia
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 12:26 #1
ehh bruger.config.pol ??
Snakkede du ikke om en policy til alle brugere ??
Den skal kun hedde config.pol

[savner sin NT til at tjekke op mod]
Avatar billede boot Nybegynder
22. august 2000 - 13:02 #2
Jeg må ærligt indrømme at i dag er første gang jeg bruger eksperten. Jeg surfede lidt rundt i spørgsmålene for måske at kunne finde noget jeg kunne bruge. Tigerdyr det er vel ikke kun for eksperter det her?
Jeg mener hvis man skal svines til hvis der er noget man ikke forstår, så har man vel ikke meget lyst til at stille et spørgsmål.
Platonia op med humøret jeg håber at der en der kan hjælpe dig, og det ikke kun er nedladende svar der findes her.

Boot
Avatar billede burningice Nybegynder
22. august 2000 - 13:39 #3
ehh, hvad snakker DU om. tigerdyr\'s svar var da aldeles ikke nedladende. Sådan ville jeg i hvert fald ikke opfatte det som.
Først undrede han sig over måden platonia havde gjort det på, dernæst stillede han et spørgsmål for at få mere information at vide og tilsidst gav et svar.
Jeg kan ikke se noget sviner i den måde han gjorde det på...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 14:14 #4
>>boot, nej det er ikke kun for eksperter, det er et forum, med mulighed for at stille spørgsmål, som man så håber at andre ved mere om end en selv og derfor kan hjælpe med et svar på!
Hvis du opfatter min kommentar som nedladende, kan jeg kun beklage, men som cyberfessor påpeger, var første del undring over navngivningen, anden del uddybende spørgsmål, da jeg tidligere idag mente at have givet vejledningen på hvordan det gøres, trejde linie en mulig fejl, der kunne få det til at fejle og til slut en lille kommentar om at jeg ikke sidder ved en NT maskine og derfor dersværre ikke kan tjekke det i praksis.

/Tigerdyr

>> Platonia, du vel ikke gået helt ned pga. problemerne ??
Vi skal da nok få det til at virke!
Avatar billede trs Nybegynder
22. august 2000 - 14:20 #5
boot>> Tigerdyr hentyder til et andet spg. hvor han hjulpet platonia. http://www.eksperten.dk/spm/23696
Avatar billede platonia Nybegynder
22. august 2000 - 19:33 #6
Sikke en masse røre der har været her....?
Nej jeg har ikke opgivet, men det er godt nok lidt af en hård nød og knække. Egentlig ville jeg gerne give nogle af vores brugere en policy, og nogle andre en anden. Jeg har forsøgt at lægge den under netlogon men der sker ikke en rotten fis.
Jeg prøvede med windows 98 poledit.exe men server versionen er engelsk og 98 dansk så det kunne ikke lade sig gøre.

Platonia

P.S jeg opfattede heller ikke tigerdyrs kommentar for nedladende efter som jeg fik en glimrende forklaring tidligere.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 20:23 #7
Hmm, hvis du vil dele brugerne op i forskellige policies tror jeg at du bliver nødt til at lave en policy pr. bruger...
Det gør du så vidt jeg husker ved at i System Policy Editor (stadig under Administrative Tools), vælger menu punktet \"Edit\" -> \"Add User\" (eller computer eller gruppe) og her skulle du så kunne oprette en bestemt profil til netop DEN du valgte... Filen skal dog stadig gemmes som CONFIG.POL hvis den skal virke med windows 95/98 klienter (og NTCONFIG.POL til NT klienter)
Ang. omdøbningen sker det ved at bruge menuen \"File\" -> \"Save As\" og gemme det i \\<winnt_root>\\System32\\Repl\\Import\\Scripts\\
Der skulle blive tjekket for om der findes en policy for brugeren (eller grupper brugeren er medlem af) ved logon (det kræver dog som tidligere nævnt at dine 95/98 klienter er med i domænet og logger ind på dit domæne)
<winnt_root> skal selvfølgelig skiftes ud til hvad din nt rod nu end er... C:\\Winnt\\ for eksempel!
Avatar billede platonia Nybegynder
22. august 2000 - 20:37 #8
Jeg har gjort alle de ting som du har beskrevet ovenfor, og jeg er virkelig taknemmelig for din entuiasme.
Der er dog en ting jeg ikke har prøvet endnu...
Hvad nu hvis jeg gemmer under export istedet for ved du noget om det....?
Jeg har desværre først mulighed for at afprøve det imorgen.......
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 20:47 #9
Hmm, det kunne meget vel have en betydning, men KUN! hvis du IKKE sidder ved en PDC, hvis du sidder på en PDC og laver dem og gemmer CONFIG.POL på din PDC (i det nævnte dir) skulle det virke... skummelt! jeg har aldrig haft problemer med det...(har oven i købet tjekket i det materiale jeg underviser efter, deraf menu navne og punkter :o)
På den anden side set, kunne det vel egentligt godt have en betydning, ud fra det synspunkt at hvis det IKKE er din PDC der validerer brugerens logon, vil policy\'en ikke blive tildelt...
Så prøv både Import og Export (og enable Replication mellem PDC og BDC\'ere)
Avatar billede platonia Nybegynder
22. august 2000 - 20:58 #10
Jeg har kun en pdc og intet andet.
Det burde jo være simpelt nok.
Jeg mener ikke det kan gøres forkert eller kan det...
Det sjove er at der findes en masse sider omkring emnet men det omhandler alt sammen kun nt maskiner.

Jeg må prøve at kigge på det imorgen, jeg vil have det til at virke, og jeg lover at når det virker får du dine point.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
22. august 2000 - 21:38 #11
*G* så vigtige er pointene nu heller ikke, det er nærmere glæden ved at have hjulpet der varmer :o)
Hvis du kun har en PDC burde det virke, når config.pol ligger i Import\\Scripts\\ (da det er der NT leder efter scripts under startup)
Og du er helt sikker på at dine klienter logger på domænet ?? (du kører ikke Workgroup vel ??)
Avatar billede lcc Nybegynder
22. august 2000 - 22:14 #12
Sidder med det samme problem som platonia, kan ikke få det til at virke på en Win98 klient, så jeg følger lige lidt med :-)
Avatar billede trs Nybegynder
23. august 2000 - 08:15 #13
Så vidt jeg ved, så skal ntconfig.pol ligge i import og config.pol i eksport.

/trs
Avatar billede trs Nybegynder
23. august 2000 - 08:22 #14
+ at der af en eller anden grund skal gå ca. 15 min. før det virker
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. august 2000 - 09:56 #15
>>trs begge skal ligge i \\import\\ (eller både import og export hvis det er en PDC og der er BDC\'ere i domænet)
Avatar billede platonia Nybegynder
23. august 2000 - 13:38 #16
Serveren er desværre gået helt i sort, så jeg har desværre ikke haft mulighed for at afprøve, det jeg vender lige tilbage imorgen, og fortæller hvordan det er gået, desværre har vi ingen backup der hvor jeg er så det er lidt stenalder agtigt.
Avatar billede svein Nybegynder
24. august 2000 - 11:09 #17
Har du husket at lave den config.pol til Win98 på en Win98 maskine???
Avatar billede lcc Nybegynder
26. august 2000 - 01:02 #18
Nu har jeg i hvertfald fået mine policies til Win98 til at virke. Som svein siger skal config.pol rigtigt nok laves på en Win98 maskine og ikke med System Policy Editor under Administrative Tools På NT Serveren ... dette virker kun hvis du bruger NT til klient. For at du kan lave din policy på en Win98 maskine skal du, hvis du ikke allerede har, installere System Policy Editor på denne. Den ligger på din Win98 CD-ROM under Reskit --> Netadmin. Når du har lavet din policy skal den som du har gjort før gemmes i \\<winnt_root>\\System32\\Repl\\Import\\Scripts\\ på din PDC som Config.pol
Genstart din Win98 maskine og så skulle det virke :-)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
26. august 2000 - 10:43 #19
Hmm, det var jeg også inde på i det andet spørgsmål... men da jeg slog det op, står der faktisk i Microsofts materiale at man godt kan lave policies til win95/98 med SysPolEd
Avatar billede svein Nybegynder
28. august 2000 - 08:32 #20
Til \"Tigerdyr\"
Det er korrekt at Microsoft har kun et væktøj til at lave System Policies i NT og Win9x og det er System Policy Editor!
Men poenget i dette er at når du skal lave en Policy (config.pol) fil der skal benyttes på en Win9x maskine, skal værktøjet køres på en Win9x maskine!!! Når du skal lave en Policy til en Windows NT Workstation klient, skal den køres på en NT klient!
Avatar billede platonia Nybegynder
28. august 2000 - 11:34 #21
Ja så er jeg lige kommet op fra syge sengen.
Jeg har ikke prøvet det af enddnu men i kan jo heller ikke blive ved med at vente.
Jeg er i hvertfald blevet en hel del klogere.
Jeg takker jer alle sammen for hjælpen.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
28. august 2000 - 18:37 #22
>>platonia, jamen selv tak.

>> svein, det er ikke sådan M$ skriver i nogle af deres materialer... Men som sagt, jeg var selv inde på det i det første spørgsmål, netop fordi der er nogle få forskelle på de 2 policy typer...