Avatar billede mettemona Nybegynder
18. juli 2002 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Afspille foto-CD på DVD

Hvordan laver man foto-CD, som kan afspilles i dvd-afspiller? Det drejer sig om tusindvis af billeder fra digitalt kamera.
Jeg har Premiere 5.0, men der er uoverskueligt mange indstillinger!

Jeg har hørt, at der fås DVD-afspillere, der kan læse jpg-filer direkte fra hjemmebrændt CD - men hvilket mærke/model??
Avatar billede rs2000 Nybegynder
18. juli 2002 - 21:56 #1
Den der hedder Euroline 6620 eller den der hedder United mod.2151:http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=8679&n=10106
De er ens undtaget navnet.
Den kan køre jpeg.
Har selv Euroline'en:-)
Avatar billede mettemona Nybegynder
18. juli 2002 - 22:18 #2
Tak for hjælpen - jeg må straks i Harald Nyborg!
Avatar billede rs2000 Nybegynder
18. juli 2002 - 22:58 #3
Tak for point.
Jeg ved ikke om min den kan,men det står der i brugsanvisningen.
Så det går jeg ud fra,men det er aldrig blevet testet:-)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2002 - 01:23 #4
http://www.vcdhelp.com/author.htm#photo :)

Du skal bare have en DVD afspiller der kan afspille VCD
Avatar billede mettemona Nybegynder
20. juli 2002 - 11:39 #5
Så må jeg jo teste det! Jeg har nemlig bestilt United 2151 hos Harald Nyborg.
Tak til Space for et godt link. Det må jeg studere nærmere i min ferie!
Avatar billede mettemona Nybegynder
02. august 2002 - 13:41 #6
Nu har jeg fået min United DVD-afspiller. Model 2151 var udsolgt, så jeg fik 2153 - og den kan læse jpg-filer! Jeg lægger bare CDen i, så kører det! Men fjernbetjeningen er meget sløv - den virker bedst på ca 10 cm afstand!
Til Space: Jeg har også prøvet at lave Video-CD, og det virker fint på Philips DVD-afspilleren også, men det er jo mere besværligt. Man kan selvfølgelig lave fine ting med musik og effekter, så det skal også bruges ved særlige lejligheder.
Avatar billede mettemona Nybegynder
02. august 2002 - 15:09 #7
Rettelse: Det er United 3153!
Avatar billede mettemona Nybegynder
05. august 2002 - 18:58 #8
Fjernbetjeningen virker udmærket - når man peger op mod loftet!