Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 20:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FTP med IE6.

Jeg kan intet hente fra ftp servere i IE6. Problemet er begrænset til steder hvor en opgradering o.l. linkes til ftp fra en hjemmeside, fx. har jeg haft problemer med Nero og senest drivere fra HP, men alle steder der starter med ftp:// ender i en blank side og ingen download (med fuldt ftp link i adresselinien).
Efterfølgende kan jeg logge ind anonymt med CuteFTP uden problemer, så det er ikke "døde" servere (har også haft problemet længe og levet med det).

Har forsøgt "restore defaults" uden ændring.
Kører WinXP Pro UK hvis det skulle ha' betydning.

Nogen der har en god idé til hvad jeg skal stille på?

Mufle...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
18. juli 2002 - 21:06 #1
Kan du komme ind på denne her: ftp://ftp.microsoft.com/
Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 21:12 #2
Hmmmm! Mærkværdigvis, ja! Hvad hulen er der så galt?
Prøver lige et par jeg har haft problemer med endnu en gang.....
Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 21:18 #3
Prøvede lige ftp://ftp.us2.nero.com/Nero5590.exe med blank skærm og intet som resultat.
Efterfølgende åbnede jeg CuteFTP for at prøve dér - plop, der var den klar til at hente filen. Er der en "overfør til ftp program" ting i IE??? Mener ikke jeg har set dette før....
Avatar billede esoulman Nybegynder
18. juli 2002 - 21:41 #4
Tjek IE 6 - Tools - Internet Options - Advanced - Use Passive FTP ( for firewall.. blah blah) er sat til enabled eller disabled..
Klik på den i hvert fald, og prøv igen.
Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 21:43 #5
Det er sgu CuteFTP der gør det - der er en "lad cuteftp håndtere alle ftp overførsler" funktion i den.
mhoffmann>> Smid lige et svar - du ledte mig på vej....

Mufle...
Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 21:57 #6
esoulman>> Den er ikke slået til, men det virker som det skal nu....

Mufle...
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
18. juli 2002 - 22:55 #7
Ok, jeg er da glad for jeg kunne hjælpe (omend i en lille grad måske... :-)
Avatar billede mufle Nybegynder
18. juli 2002 - 23:13 #8
Faktisk hjalp du mere end du måske troede. Jeg kom på sporet, da jeg kunne få en ftp oversigt med dit link, men ikke downloade en fil direkte i IE. CuteFTP overtog simpelthen filen....

Mufle...