Avatar billede cocolumbo Nybegynder
22. august 2000 - 09:46 Der er 7 kommentarer

Billedearkiv... Nu med endnu flere point!

Dette ? blev oprettet med kun 34 point før på denne adresse : http://www.eksperten.dk/spm/23595

Nu har jeg fyldt lidt flere point på, og håber på lidt assistance :O)

Ok, here it goes...

Jeg skal have opbygget et system der kan holde styr på, og vise, de billeder jeg har i mit arkiv. Arkivet er meget stort og indeholder flere tusinde billeder, så det skal være let at opdatere via web.

Arkivet er opbygget sådan, at alle billeder er emneindelte i mapper, og hver mappe har en undermappe der indeholder thumbnails. Mapperne ligger ikke på den samme server. Da det fylder adskillige hundrede mb ligger mapperne spredt ud over diverse gratis servere... Dog alle med asp.

Nogle af mapperne har en undermappe med et underemne. Eks. /dyr/hunde

På sitet skal man kunne vælge hvilket emne man vil se billederne fra, hvorefter systemet viser en side med de thumbnails der hører til det emne. Ved klik på thumbnailet skal man hoppe til det store billede.

Ang. opdateringer skal det være meget nemt, og via web. Hvis denne, http://www.asp.dk/komponenter.asp?mode=info&comp_id=107, komponent kan bruges ville det være dejligt, da det klarer skabelsen af alle thumbnails.

Avatar billede asbjorn-1 Nybegynder
22. august 2000 - 11:53 #1
Avatar billede asbjorn-1 Nybegynder
22. august 2000 - 11:56 #2

Her kan du se hvordan denne Billede database virker:
http://www.firehead.dk/developer/asp/artikler/view/billededb/default.asp

Du kan hente de to .asp-filer samt databasen her:
http://www.firehead.dk/developer/asp/artikler/download/billededb.zip

Fil info:
Sidst ændret d. 07-11-19 kl. 23:09:44
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
22. august 2000 - 12:00 #3
Der skal man jo indtaste alle data manuelt, hvilket ikke er hendsigtsmæssigt med så mange tusinde billeder.

Det idelle ville være hvis man kunne tilføje hele mapper ad gangen. Så skal den selv finde alle billeder/thumbnails i mappen.
Avatar billede Lasse Novice
23. august 2000 - 00:56 #4
jeg har et script til PHP, der ved ét tryk sætter alle dine billeder i en database, og derefter kan du se dem...

men desværre ikke til ASP
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
24. august 2000 - 10:25 #5
Er det for svært, eller er der bare ikke nogen der gider for 600 point?
Avatar billede 8800 Nybegynder
19. september 2000 - 14:57 #6
kan du ikke bare bruge et opload system? jeg har et i asp, der kan du bare sætte stierne hen til det rigtige sted i db\'en...
Avatar billede phylox2 Nybegynder
03. november 2000 - 23:17 #7
Jeg er igang med at lave en funktion, der kan tilføje filerne til en database for dig, men det kræver, at den bliver kørt på hver af de servere, som du har filerne liggende på - da man ikke udefra kan se, hvilke dir/filer, der ligger på en server.

Jeg skal bare lige vide, hvordan du har opbygget det ?

Er det sådan :

/hunde
/hunde/thumbs
/katte
/katte/thumbs

Jeg skal bare lige vide, hvordan du skeldner mellem thumbs og almindelige billeder?