Avatar billede per.johansen Nybegynder
22. august 2000 - 09:05 Der er 4 kommentarer

Link

Hvordan oprettes et link i et felt med angivelse af filsti/navn, således at de pgl. fil (tekstdokument) åbner sig,når man klikker på feltet(linket)
Avatar billede mark.b Nybegynder
22. august 2000 - 10:34 #1
Det er ikke en funktion der er tilgængelig i \"normal\" filemaker. På Windows tror jeg ikke det kan lade sig gøre. På Macintosh kan du lave et AppleScript som åbner filen igennem Finder. !!

set fileRef to cell \"Filsti\" of current record
tell app \"Finder\"
open fileRef as alias
end tell
Avatar billede warnich Nybegynder
22. august 2000 - 23:13 #2
Hvis der er tale om en kortere ren tekstfil (ASCII) kunne du måske importere filen ind i et felt, og vise det inde fra FileMaker ?
Ellers mener jeg, at der er nogle tredieparts extensions, som kan løse problemet med at aktivere andre programmer. Kig på SSA-tradings side eller på www.filemaker.com
Avatar billede soholm Nybegynder
14. oktober 2000 - 14:28 #3
I mac-versionen af FMP kan du ganske rigtigt skrive et applescript, der åbner en fil eller et program, men det er egentlig lettere at bruge FMPs \"Send AppleEvent\"-scriptstep. Det er bygget til det samme og går direkte ned i kernen af styresystemet i stedet for at sende kommandoen via AppleScript.
På Mac burde der være tilsvarende muligheder med Visual Basic.
Avatar billede kritt Nybegynder
11. juli 2001 - 04:56 #4
Der findes en plug-in der hedder Troi File Plug-In der kan downloades via FileMakers hjemmeside som demo så du kan se den først. Den åbner automatisk det program hvorfra filen er lavet.