Avatar billede snowball Novice
21. august 2000 - 23:12 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

CC vs. WOL vs. TD

Jeg ved godt dette har været oppe og vende en del gange efterhånden, men jeg efterlyser noget go\'e og kritiske for og imod punkter for de forskellige firmaers ADSL forbindelser. Efter at ha\' læst jeres meninger har jeg forhåbentlig besluttet mig for hvilket firma jeg vil bestille linien hos !

Hvert godt svar (altså ikke bare noget med at skrive: \"CC sucks - vælg WOL\" eller noget i den retning !) vil blive belønnet med mindst 100 point !

Snowball
Avatar billede hanno Nybegynder
21. august 2000 - 23:14 #1
Cybercity har en hurtig og stabil forbindelse... Har IKKE haft nogle problemer..

\\\\hanno
Avatar billede goulduck Nybegynder
21. august 2000 - 23:17 #2
Jeg kan kun følge hanno... CC er bare ikke lige stedet med support. Den vil jeg give 2/10. Nu har jeg dog ikke kendskab til TeleDK og WOL i den retning.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. august 2000 - 23:23 #3
Jeg vender lige tilbage imorgen, når jeg har fået oprettet min NetExpres 256 :)
Avatar billede snowball Novice
21. august 2000 - 23:24 #4
Hvad mht. hastigheden; holder den ???

ca. 48 på 384
ca. 64 på 512
osv.

Snowball
Avatar billede phylox2 Nybegynder
21. august 2000 - 23:26 #5
Det er jo de teoretiske overførselshastigheder, men de holder ikke, idet de skal bruge en smule til noget kontrollering og adressering af datablokkene, men :

25-27 på 256
38-43 på 384
55-60 på 512

(dette er INGEN garanti, idet ALT spiller ind; afstand fra centralen, kvalitet af kobber, belastning af servere osv.)
Avatar billede snowball Novice
21. august 2000 - 23:36 #6
Det er også derfor jeg skrev ca., men det kunne jo være nogen af jer bor inde midt i byen og dermed rimelig tæt på centralen ;)

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2000 - 01:00 #7
Der diskuteres en masse omkring overførselshastihederne og teoretiske overførselshasighed. Tja holder eller ikke holder eller måske overholder hastigheden. Jeg er godt tilfreds med CyberCity\'s ADSL 128 upload og 384 download. Fra en Site som http://www.freediskspace.com/Index.asp har jeg en download på max 16 k /sec med deres downloader, som er den eneste, der kan bruges på den site.

Hvis jeg bruger Gozilla og downloader fra http://tucows.cybercity.dk/win95soft.html kan jeg downloade små filer på 2 MB på under 1 min. Gozilla har været oppe på hastigheder på omkring 69 k/sec. Der går jeg ud fra, at der er taget højde for komprimeringen af filerne.

Support hos CyberCity i weekenderne findes kun på hjemmesiden. Hos TeleDanmark kan der være lange ventetider på support. Det har jeg ikke endnu oplevet hos CyberCity. WorldOnline kender jeg ikke til, da jeg valgt dem fra i forbindelse med Deres tidligere kontrakter som blev omtalt i dagspressen. Noget med at de på kundens regning kunne skifte dennes abbonement ud med en dyere løsning hvis det blev aktuelt.

Endvider mener jeg at Cyber City var de første som var ude med tilbud om opsætning af linje samt modem til låns. Da jeg forhørte mig ved TeleDanmark (som internetstiks kunde) skulle jeg betale kr. 1000,00 for oprettelse af ADSL og 2000,00 for et modem. Det var nemlig på daværende tidspunt den eneste form for fast netopkobling, man kunne købe hos TeleDanmark.De ville sælge ISDN. Dengang ønskede jeg en linje hvor jeg havde mit daværende modem. Du Sidder jeg jeg på ADSL fra CC og kan se på TD hjemmeside, at centralen her i byen først er klar til november 2000.

Min 128/384 linje koster kr. 395,00 pr. måned mod kr. 495,00 for fastpris linjen på et almindelig modem. 395,00 er hvis hvad 256/256 koster hos TD og WO .

TD Sender deres netexpress gennem samme stik som telefonen, så jeg ved ikke om det evt. kan give problemer, hvis du sender fax fra din computer. Jeg kan kun se et stik til alm telefon på det modem som jeg har fra CC.
Avatar billede tsl Nybegynder
22. august 2000 - 14:57 #8
Jeg har lige fået Cybercity 512k line den køre godt men jeg har også vente længe på den men jeg kan ikke anbefale nogle af dem da det hele tager 1000 år at få det men du kan være hældig at få det fra teledanmark i løbet af 3-4 uger hvor både Cybercity og WOL tager det 3-4 uger og få besked om at der er en månede til at teledanmark teknikkeren kommer. men hastig hedderne passer ikke hos nogle af udbyderne.

/TSL
Avatar billede z_master Nybegynder
22. august 2000 - 19:31 #9
Jeg kører selv med CC og jeg holder mange gange, hvis serveren er hurtig nok mig op på de 60.. Har engang downet med 62 fra en server...
Men normalt fra udlandske servere er den 58.

Avatar billede goulduck Nybegynder
22. august 2000 - 20:49 #10
Jeg har oplevet det samme som z_master ... så jeg vil ikke give tsl ret i at hastighederne ikke passer. Det er minimalt med hvad de er ved siden af, og jeg menes også at have læst at man ikke kan regne med mere end 59-60 Kbyte/sek med en 512 linie.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2000 - 00:15 #11
Det to 7 uger hos mig fra bestilling til jeg var online på 128/384 hos CC. 2 uger efter kalkuleret tidspunkt og det var til og med i sommerferieperioden hvor TD stillede sig op og blev stædig.
Avatar billede snowball Novice
23. august 2000 - 09:22 #12
Det ser ud til at det slet ikke står så slemt til med CC som jeg troede så jeg tror bare jeg bli\'r hos dem !!!

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. august 2000 - 15:32 #13
Jeg har lige ringet til CC og bestilt en opgradering til fra 512 -> 960 linie. Der må jeg desværre sige at ham jeg talte med ikke lod til at vide meget om det. Fx. viste han ikke hvordan det skete, om jeg ville blive ringet op eller om jeg skulle underskrive noget ekstra. Han kunne dog godt fortælle at det ville ske i næste fakturering\'s runde... Nu får vi at se hvordan det kommer til at gå...
Avatar billede kylling Nybegynder
25. august 2000 - 12:46 #14
Wol styrer........;-)

Jeg har fået en 256-forb. hos WOL og er yderst tilfreds. Men som det også har vist sig i TST´s rapport: WOL´s kunder er hovedsagligt for folk som syntes det er \"skægt\" (Eller har interesse i) selv at rode med konfiguration. Alligevel vil NÆSTEN.....påtage min 2-årige søn at sætte den forbindelse op, for deres opsætnings vejledning var så simpel så det var til at dø af grin over. Og det virker 100% stabilt, med fixed IP, og hele baduljen! Ping tiden er OK....så der kan også games uden probs.

Jeg ligger stabilt på 25K i mine downloads, det er fra flere forskellige sites.

Hvis du er i tvivl, så prøv www.MINT.DK der står en MASSE om de forsk. udbydere.

Kylling

Avatar billede phylox2 Nybegynder
25. august 2000 - 13:00 #15
Ja, det ligger jeg også med min NetExpres 256 :) Faktisk, så vil den meget gerne op på 29-31 KB/sec, men det er jo med komprimering osv.

Nu syntes jeg bare, at jeg mangler et program, der kan tweake forbindelsen - altså rette i den registeringsdatabase - anyone ?
Avatar billede kylling Nybegynder
29. august 2000 - 12:36 #16
29-31Kb/s ??

Det må da være en lettere falsk visning...;-)

Det kan kun lade sig gøre med komprimering, og når det er komprimeret, hvad kommer der så igennem hullet ?? 25.6K....

Hvordan mener du tweake forbindelsen ??

Hilsen Kylling

Ps. Hva´ så Snowball ! Hvor bliver vores point af ??

Hilsen den sultne pointhaj ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 12:55 #17
Jeg har 384 og køre snilt når adresserne er oppe på dubberne via interneeksplore download 30 k sec og med Gozilla  snilt 39 k sec.
Jeg bruger NetTurbo til at teake forbindelsen med.

Det har dog utroelig meget at sige hvor kvik afsender severen er, samt den forbindelse du får, når du starter download. Har taget programmer ned som ligger i pakker, hvor en pakke har kørt med 20 -21 k sec og en anden pakke blev downloadet med 2,9 k sec i snit.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
29. august 2000 - 15:04 #18
kylling >> Jeg får omkring 28-29 KB/sec på min NetExpres 256 ... med at tweake forbindelsen, så bruger jeg også NetTurbo, og det virker udemærket!
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 17:39 #19
http://www.cybercity.dk/produkter/dsl/spoergsmaal_og_svar/home.phtml?link=6 Herfra er disse tal hentet til orientering.

-Hvad kan jeg hente og sende med i kB/s?
Tallene i følgende tabel er vejledende, det aktuelle kan både være lidt lavere eller højere. Der bør dog tages højde for belastning og lokation af serveren du henter fra.

Downstream
384 Kbit/s svarer til 43-44 kB/s.
512 Kbit/s svarer til 59-60 kB/s.
960 Kbit/s svarer til 110-112 kB/s.

Upstream
128 Kbit/s svarer til 13-14 kB/s.

Avatar billede kylling Nybegynder
29. august 2000 - 18:17 #20
Jeg tager mine ord i mig igen når jeg har mailet lidt med MIN udbyder (WOL)

Kylling

Ps. Tak for oplysningen kharder ;-)
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2000 - 20:03 #21
Jeg var heller ikke sevl helt klar over hvor meget, så det var rat at finde, Jeg kan dermed se, at mine programmer ikke overdriver, selv om jeg ind i mellem havde indtryk af det.