Avatar billede roedz Nybegynder
17. juli 2002 - 21:06 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Roedz.dk

Jeg er igang med at lave en site til egen brug ... Derfor vil jeg gerne have vurderet designet:

http://www.9ia.dk/roedz

Hele lortet er lavet i CSS

../Roedz
Avatar billede roedz Nybegynder
17. juli 2002 - 21:06 #1
Det er nok nogle stavefejl ..tag jer ikke af dem!

../Roedz
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 21:08 #2
FLOT... kommer det bg billede eind når en side loader??
Avatar billede roedz Nybegynder
17. juli 2002 - 21:11 #3
Hvad mener du online-help.dk?
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 21:14 #4
når man klikker på et klik...... kommer et bg billede i main ikk???
Avatar billede mjo Nybegynder
17. juli 2002 - 21:17 #5
oki B-) meget fede farver du bruger.
Avatar billede mjo Nybegynder
17. juli 2002 - 21:22 #6
men jeg kan ikke sige mere begrund af siden ikke er færdig endnu!!!
Avatar billede roedz Nybegynder
17. juli 2002 - 21:23 #7
Online-help --> Yep, Det hele styres via CSS, hvor jeg så udnytter mulighederne i z-index som kan opdele de forskellige lag, således at man kan ligge lagene oven på hinanden ...
Avatar billede radiohead Nybegynder
17. juli 2002 - 21:23 #8
Der er en fejl når man klikker på linksene
Avatar billede radiohead Nybegynder
17. juli 2002 - 21:24 #9
Ok.. sorry.. Troede det var en fejl
Avatar billede online-help.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 21:27 #10
ok... fedt...
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. juli 2002 - 13:06 #11
Hold da fast det er flot. Jeg klikkede mig ind, med en ide om noget amatøragtigt, men min første tanke da jeg så siden var "Waaau". Det er nogle hammer flotte farver du har brugt, og det gør utrolig meget ved hele siden, at du har et flere farvet baggrunds img.

Designet er enkelt og stilrent. Ikke den mest avancerede grafik. Men få grafiske resurser kan også blive flot, gør du bestemt udtryk for i dette design.

Dit Css (http://www.9ia.dk/roedz/roedz.css) ser også overskueligt ud. Vidste slet ikke man kunne bruge det så avanceret. Spændende.

Men er der ikke noget med at det "gamle" netscape ikke kan læse CSS? Det mener jeg bestemt. Men det er jo op til én selv, om man vil se bort fra dette.

Men alt i alt, et flot og spændende resultater.
Avatar billede roedz Nybegynder
18. juli 2002 - 14:42 #12
wondergirl --> CSS og XHTML/XML er fremtiden, fx tabeller i HTML vil indenfor kort tid blive omdannet, således at det kun vil bruges til store mængder af data ...

Derfor tog jeg også udfordningen og laven en hel site kun via CSS ... nu skal jeg til at have XML'en på plads!

Mange tag for din ros, dejligt at høre :o)

../Roedz
Avatar billede 4u2x Nybegynder
18. juli 2002 - 14:45 #13
Virkelig lækker site (grafik og design) er bare helt vild :-)

det eneste jeg ik bryder mig om, er at man hele tiden skal loade baggrunden hver gang man klikker på et link.
Avatar billede wondergirl Nybegynder
18. juli 2002 - 14:46 #14
Så lidt da :-)
Avatar billede roedz Nybegynder
18. juli 2002 - 15:14 #15
4u2x --> Jeg kan godt sætte mig ind i probelmstillingen, men bg-billede er heldigvis ikke så tung!
Avatar billede oasen Nybegynder
19. juli 2002 - 14:18 #16
Ser ud af hel.... til i andre browsere end IE, men i IE er den da meget pæn.
Avatar billede roedz Nybegynder
19. juli 2002 - 14:58 #17
oasen --> Det kunne jeg tænke mig, men siden opfylder de standarder der er, så hvad f... det går nok :)
Avatar billede oasen Nybegynder
19. juli 2002 - 23:25 #18
Tjaa... det er jo ligeså meget op til dig selv, hvad du vil med din side.
Én ting er standarder - en anden ting er statistik.
Du skal nok ikke regne med, at de 6% brugere, der ikke anvender IE, gider at surfe rundt på siden.
Men hvis du ikke har noget i mod at afskære dem fra dit besøgstal, så går det nok.
Personlig ville jeg bare mene, at du burde have flere forskellige style-sheets, så du kan præsentere en lige så elegant side til NS/Opera-brugerne, som du kan til IE-brugerne. Altså et alternativt style-sheet uden så meget brug af z-index, positionering m.v.
Og når så tiden bliver lidt mere moden til CSS, kan du jo smide det alternative style-sheet langt væk igen.
Det virker også en del mere prof. at kunne vise sin side med et ens resultat i alle browsere.

I øvrigt siger du, at de standarderne der er overholdes.
Det gør de langt fra kan jeg oplyse:

CSS Ver. 1:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.9ia.dk%2Froedz%2Froedz.css&warning=1&profile=css1

CSS Ver. 2:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.9ia.dk%2Froedz%2Froedz.css&warning=1&profile=css2
Avatar billede roedz Nybegynder
20. juli 2002 - 18:42 #19
oaser --> Prøv at gå ind og tjekke HTML'en ..
Avatar billede oasen Nybegynder
20. juli 2002 - 19:15 #20
Jeg har tjekket din HTML, og ja - den validerer fint, men det er mindst ligeså vigtigt at validere CSS'en.

Sådan ser det ud i Opera, hvis du ikke selv har set det:

www.celinedion.dk/roedz.jpg
Avatar billede roedz Nybegynder
20. juli 2002 - 19:36 #21
Ja Det kan kun give dig ret i, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre ved font størrelse ... Jeg tror det er der problemet ligger ...?
Avatar billede oasen Nybegynder
21. juli 2002 - 03:14 #22
Skift angivelsen med pt ud med px, så burde den være der.

Ang. scrollbar-egenskaberne: Dette gælder kun for IE5.5 og opefter. Hvis du vil have valid CSS på det punkt, så indsæt egenskaberne for body (og kun body) i en include-fil på hver eneste side sammen med et lille JavaScript, der tjekker browser-versionen. Godt nok ignoreres dette af CSS-validatoren, men det må dog siges at være valid.

Keep up the good work :)
Avatar billede roedz Nybegynder
21. juli 2002 - 13:45 #23
oaser --> jeg har prøvet det med px .. det giver sammen resultat!
Avatar billede oasen Nybegynder
21. juli 2002 - 22:22 #24
Lyder mystisk...
Avatar billede roedz Nybegynder
22. juli 2002 - 02:59 #25
Ja ikke!