Avatar billede vasquez Nybegynder
17. juli 2002 - 15:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Brænder-Rettigheder

Jeg har installert Nero Burning Rom 5.0 på en Windows 2000 maskine, men hvis jeg logger ind som alt andet end en bruger med administratorrettigheder siger programmet at brugeren skal have en special rettighed af for at kunne benytte programmmet. Hvor og hvordan definere man denne rettighed, jeg kunne ikke umiddelbart finde noget svar på dette i programmets support.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 15:59 #1
gå i stifinder, find din ahead mappe (c:\program files\ahead\nero )
højre-klik på nero.exe, vælg egenskaber, under sikkerhed, sæt everyone med full controll
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2002 - 16:04 #2
et klassisk eksempel på at man bør installere programmer som Administrator
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2002 - 20:16 #3
virkede det?
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 21:43 #4
Kan man ikke under installationen vælge om det kun er administrator gruppen som skal have adgang til dette?

Vi har nemlig en Nero-brænder maskine på arbejdet, hvor folk kun har status af alm. bruger, når de logger på den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2002 - 22:09 #5
rettighederne skal vist sættes når programmet er installeret.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2002 - 14:08 #6
virkede det????
Avatar billede vasquez Nybegynder
19. juli 2002 - 17:59 #7
retaxes: Jeg HAVDE installeret det som administrator.

goulduck: Nej.

rkhdk: Desværre ikke, den siger stadig "Under Windows 2000 NT4/2000 burn rights are required by Nero to access cd recorders and cd-rom drives please ask your system administrator for a permission to use Nero."
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 18:19 #8
lyder mærkeligt, jeg installerede Nero 5.0 uden Admin rettigheder, jeg har selvfølgelig Admins rettigheder under mit brugernavn.

Man bør strengt taget stoppe ALLE kørende programmer, også antivirus, før man installerer som Admin.

Især Norton programmer er slemme til at blande sig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 18:20 #9
det skal lige siges at jeg bruger WinXP.
Avatar billede vasquez Nybegynder
20. juli 2002 - 02:04 #10
Ideen er at også brugere uden administrator rettigheder skal kunne bruge programmet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2002 - 12:35 #11
ja, det kan du gøre efter installationen.
Avatar billede vasquez Nybegynder
20. juli 2002 - 17:37 #12
Ja det er jeg klar over siden programmet givet beskeder om det, men jeg ved bare ikke hvordan.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. juli 2002 - 19:26 #13
jeg må hellere rette en misforståelse, brugere på andre computere der er med i netværket kan, efter min mening, ikke bruge brænderen over nettet, kun brugere der logger sig ind på samme maskine kan bruge brænderen.
Avatar billede vasquez Nybegynder
24. juli 2002 - 01:45 #14
Nej det kan de ikke, ikke i NERO fordi det kræver at brugerne får en spcial tilladelse af administratoren og det er den tilladelse jeg ikke ved hvordan man giver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2002 - 08:33 #15
du højreklikker på nero, vælger Sikkerhed>Avanceret og her kan du indsætte de forskellige brugere.
Avatar billede vasquez Nybegynder
24. juli 2002 - 16:03 #16
Det var det rkhdk startede med at skrive og det var det som IKKE virkede.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. juli 2002 - 16:12 #17
ja, han foreslog Everyone, det er ikke helt de samme som at din bruger har rettighederne, prøv nu med en af brugernes navn.
Avatar billede vasquez Nybegynder
26. juli 2002 - 15:25 #18
Det gjorde jeg allerede den gang.
Avatar billede vasquez Nybegynder
12. maj 2003 - 01:38 #19
Problemet forbliver uløst. Jeg installerede et andet brænderprogram.
Avatar billede vasquez Nybegynder
12. maj 2003 - 01:38 #20
Det før skulle have været et svar.