Avatar billede mazymaze Nybegynder
17. juli 2002 - 14:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows XP professional VS Windows 2000 professional

Jeg står og har valgmuligheden mellem Windows XP professional og Windows 2000 professional.

Så er Windows XP professional i win9x familien eller i NT familien?

Da Microsoft.com som sædvanlig er uoverskuelig, så henvender jeg mig til jer: Hvad skal jeg vælge?

Jeg skal bla. bruge computeren til at udvikle asp.net
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 14:17 #1
Jeg vil helt klart anbefale xp, men den har også store krav til din maskine
Windows XP, er i "familie" med NT...
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. juli 2002 - 14:18 #2
NT...

Og det mest naturlige ville jo være at vælge den nyeste... nemlig XP og jeg har heller ikke hørt andet end godt om den
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. juli 2002 - 14:20 #3
det er rigtigt at den bruger lidt flere resurser... og så er der det med driver kompatibilitet... men begge er overskuelige problemer...
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 14:23 #4
Xp er jo noget dyrere end 2000! Men som md_craig siger, XP er god til at håndtere drivere!!
Jeg har personligt en maskine med 2000 og en anden med xp! Og har aldrig haft problemer med xp, men af og til har der været fejl i 2000
Avatar billede mazymaze Nybegynder
17. juli 2002 - 14:31 #5
Hvorfor stiller Windows XP pro store krav til min maskine, hvis det bare er en windows 2000 pro alle updates? og hvis xp pro sløver maskinen, så vil jeg da hellere holde mig til 2000 pro, hvis ikke der er flere gode argumenter for xp pro? du skulle helst ikke være sådan at en windows 95 kører 5 gange hurtigere end det nyeste styresystem, når man nu opgradere sin hardware for at skulle spilde tiden så lidt som muligt. hmmm...
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 14:36 #6
Xp kører ikke langsommere end 2000... Den har bare nogle minimums krav, som skal overholdes og så kører de begge lige hurtige...
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
17. juli 2002 - 14:50 #7
hvis jeg skulle vælge hvilke OS jeg skulle ha så valgte jeg nok 2000.. jeg syntes personligt at Win2k er langt mere stabilt en XP.. der er for meget systemkrævende ting i XP dog kan man slå dette fra men alligevel. Samtidig har XP nogle Sockets fejl så hvis du f.eks. ik har noget firewall på din PC ville jeg ik vælge XP.. hvis man er superbruger er XP godt nok hvis man kan sikre sin COmp ordentligt ellers ville ´jeg tage Win2k!
Avatar billede mazymaze Nybegynder
17. juli 2002 - 14:55 #8
kommentar til fiskerendk:
Er de der Sockets fejl ikke fixede ved den første Windows Update?

kommentar til alle:
jeg forstår ikke helt at xp pro er systemkrævende og samtidig lige så hurtig som 2000 pro. hvis det bare er harddisk og ram krav så er det til at leve med i dag, men bare den ikke æder processorkraft!

da jeg skal bruge styresystemet på en bærbar, så hælder jeg på nuværende tidspunkt mest til xp pro.
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. juli 2002 - 16:59 #9
nicidem >>> jeg mente det med driverne lige omvændt... det er stadig haltende med XP kompatible drivere... det var det jeg mente... men det er et meget lille problem efterhånden...
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. juli 2002 - 17:02 #10
mazymaze >>> der er en masse ting i XP som kan gå hen og sløve en gammel maskine... de fleste tin kan heldigvis slåes fra... men derudover så sluger XP en smule flere ram til sig selv en 2000 gøre, men hvor galt det er når du køre XP uden alle de specielle ting ved jeg ikke... men har du over 256 MB ram er det ikke noget du vil mærke...
Avatar billede nicidem Nybegynder
17. juli 2002 - 17:08 #11
md_craig: Ok? Jeg syntes det virker helt tip top!
Avatar billede md_craig Nybegynder
17. juli 2002 - 17:09 #12
mazymaze >>> det er klart at XP er mere krævende end 2000... sadan er udviklingen... men du skal tænke på at din computer også bliver støre hele tiden, men tager du alle Windows styresystemer tilbage fra win 95 og instalere dem en efter en på dan samme computer, så vil du opdage at de bliver mere og mere krævende... fx så kan Win 95 køre på en 100 MHz - 32 MB EDO Ram.... men forestil dig en win 2000 der på... den ville jo aldrig starte...