Avatar billede caab Nybegynder
17. juli 2002 - 11:33 Der er 12 kommentarer

Danmarkskort

Hej,

Jeg står og skal bruge et Danmarkskort til en hjemmeside. Er det nogle der er bekendt med, om der ligger nogle på nettet (pæne og prof.), som man kan benytte på sit site. Det skal være sådan et lille kort, hvor man kan klikke på en landsdel, og så derefter vælge i hvilken region man ønsker at foretage en søgning.

....eller er den eneste mulighed at finde en der kan designe det?

Caab
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 11:46 #1
Hmm... det med at klikke på en region skal du selv lave på kortet. Jeg har set noget om det i en bog en gang mend et er ved at være lang tid siden. Jeg kan da godt gøre et forsøg på at finde det til dig hvis du er interreseret. Men husk at hvis du finder et Danmarkskort på nettet kan det være beskyttet af copyright.
Avatar billede askhoej Praktikant
17. juli 2002 - 11:49 #2
Måske kan du blive lidt inspireret af dette kort:

http://www.blankettorvet.dk/geografisk.asp?view=danmark

/Askhoej
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juli 2002 - 11:49 #3
Det med at klikke på regionerne hedder imagemap (eventuelt 2 ord).......
Avatar billede flax Nybegynder
17. juli 2002 - 12:03 #4
www.krak.dk

Men der er copyright på....
Avatar billede caab Nybegynder
17. juli 2002 - 12:06 #5
Det jeg søgte var også et kort som der ikke er copyright på - ligesom de ligger freesources på nettet...
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 12:44 #6
hvor stort sådan ca. skal du bruge kortet i?
Avatar billede caab Nybegynder
17. juli 2002 - 12:55 #7
Tjae - en 3x4 cm...(deromkring)
Avatar billede dna Nybegynder
17. juli 2002 - 14:07 #8
Kan man ikke bare finde det på et stykke papir.. scanne det ind... og så lave det selv? Kan da vel ikke være svært? Hvis det bare skal være sådan et grønt et.. hvor man f.eks. kan trykke på amterne ?

dna
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juli 2002 - 15:27 #9
DNA>> et ord, copyright
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
17. juli 2002 - 18:24 #10
james t dk > jep, copyrighten er et problem. en hurtig billedesøgning på www.google.com på 'danmarkskort' gir ufatteligt mange, men der er jo bare copyright på dem så det hjælper ikke spor.

caab > 3x4 cm kan man ikke bruge til så meget. Du må angive det i pixels istedet. Det afhænger jo af skærmopløsningen hvor stort det er. 4 cm på en 600x800 skærm er større end det samme billede på en 768x1024 skærm.
Jeg tror det nemmeste vil være at skrive en mail til en af de mange websites der har et kort som du nu synes passer godt på dit site. Her i spørger du så pænt om du må bruge deres kort på din side. Hvis du er heldig, ja, så gir de dig lov, hvis ikke så må du prøve et andet site. Der er jo somsagt massere af danmarkskort på nettet.

dette link er en søgning på 'danmarkskort' på google's billedesøgning:

http://images.google.com/images?q=danmarkskort&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. juli 2002 - 10:38 #11
Ja, spørg pænt om lov, så får man for det meste lov. Og ellers, kan man jo bare prøve et andet sted!
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. juni 2003 - 10:39 #12
Vidste du, at der er 50.628 åbne spørgsmål?