Avatar billede milo Nybegynder
21. august 2000 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OnMouseOver...

Jeg har en menu...den fungerer (eler skal) sådan, at ud for hvert menufelt er der et billede, som så skal skifte til et andet billede når markøren er over et felt...

altså, illustrerer det lige:
1) bøh
1) link
1) endnu et link

hvis vi siger 1) er et billede, altså alle 3 1)\'ere er samme billede, så skal 1) ud for Fx \"link\" skifte nåt musen er over \"link\", og 1) ud for \"bøh\" når musen er over \"bøh\"...

Det script jeg bruger nu, gør kun så det billede man har musen over bliver skiftet ud med et andet...

Jeg har rodet med dette script:

http://www.script.dk/arkiv/show.jsp?type=javascript&script=changeimg3&navn=Change%20Image%203

Det ligger tæt på det jeg skal bruge, men ikke helt det rigtige...har prøvet at bygge det om, meen den laver fejl...så begynder den at gøre så alle punkterne skifter når man har musen over et felt o.s.v...
Forstår I det?

Altså 30 points til den der skaffer mig dette script..det ligger sikkert på nettet på en script side, men jeg har ikke kunnet finde det :(

o O o milo o O o
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
21. august 2000 - 14:13 #1
Hvis jeg har forstået dit problem ret - men det er der jo ingen garanti for - så har du faktisk fat i det rigtige script. Problemet er at du bruger det samme \"før\"-billede alle tre steder. Hvis du giver det billede tre forskellige navne (1a, 1b, 1c) tror jeg dit script kommer til at virke. Det vil selvfølgelig betyde, at billedet skal loades tre gange, men hvis du har komprimeret det, fylder sådan et menu billede forhåbentlig ikke så meget at det kan komme til at slå hele tidsplanen i stykker.
Avatar billede Jman Praktikant
21. august 2000 - 15:27 #2
Der ligger et script her: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/linkinfo.htm
Den skifter godt nok tekst på OnMouseOver, men det kan skriftes med billeder.
Ellers ligger der et på www.viewsource.dk
Avatar billede milo Nybegynder
21. august 2000 - 20:49 #3
moegel>>ja tror også det er det rigtige jeg har, har også prøvet som dsu siger med at have hvert sit billede til hver fil..men det dur ik..
Avatar billede milo Nybegynder
21. august 2000 - 20:51 #4
moegel>>hvis du gider må du gerne kigge på det script på script.dk og se om du ka ombygge det lidt :)
Avatar billede milo Nybegynder
23. august 2000 - 08:36 #5
superior>>>fandt det jeg skulle bruge på viewsource.dk :)
du får pointsne