Avatar billede snowsmurf Nybegynder
16. juli 2002 - 14:53 Der er 26 kommentarer

Tagwall i asp med msql database!

Hej derude, nu ved jeg godt dette ikke er en gavebod, men jeg er på bar bund når det gælder fx brug af msql og asp! Og jeg skal bruge en tagwall til vores clan der kører på en msql database (har kun 105 points p.t.) så det er hvad jeg kan give for det. Nogen der overhovedet gider røre ved det? OBS tagwallen skal passe til www.sucsa-clan.dk (main)
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 10:24 #1
Hvad skal der indgå i en tagwall?
Overskrift, brødtekst og forfatter...?
Alle indlæg skrives i forlængelse af hinanden med det nyeste indlæg øverst...?
Andet?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 12:21 #2
Hej sbm-->gerne lidt i stil med den her: http://ebberup.dk/tigerklanen/tagwall/
hvor den naturligvis passer til vores side i farver og størrelse! 8når jeg nu har sparet /fået lidt point igen er jeg ikke nærrig med dem (læs du kan godt få flere for det, når jeg har dem)
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 12:30 #3
Hmmm. Der er en del oplysninger som der i så fald må eksistere i forvejen i jeres database?

Brugernavn, icqnummer samt alle øvrige personlige oplysninger.

Skal brugeren være kendt/logget ind for at skrive?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 12:40 #4
Hmm der ingenting nu jo *GG* ,men ja man skal oprette sig først med brugernavn, icqnummer og evt email.
Men nu du har svaret er det så meget svært at lave et forum istedet såsom det her :
http://www.tuxzone.dk/noelleh/
igen så det passer til vores side, fordi en tagwall er lidt skal vi sige ensformig, men vi kunne jo bruge et forum til både tagwall og andre ting?? :O/
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 12:48 #5
Hånden på hjertet. Sådan et forum gider jeg slet ikke give mig i kast med. Der er en HEL DEL merarbejde i sådan et forum.
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 12:53 #6
Hmm ærlig snak
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 12:55 #7
Vi holder os til tagwall! :o)
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:03 #8
Ok. Jeg kiggede lidt nærmere på tigerklanens side. Der skriver de selv det hele ind. Dvs. man er ikke logget ind for at skrive...?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 13:21 #9
hmmmm for at få en ens artethed ville det være bedst med login med et brugernavn!
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:23 #10
Ok. Jeg kan se at man allerede logger ind... Så har i vel et login-check op mod en tabel, hvor de fornødne brugerdata ligger og kan trækkes over på tagwall når den bruger opretter et indlæg?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 13:33 #11
nej det login vi har p.t. (skal laves om senere til asp, nu er det java ikke så heldigt) er kun til intern brug og jeg vil gerne holde det adskilt!
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:37 #12
Så nu vil du også gerne have lavet et login system ?
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:38 #13
Tagwall'en ville jeg hurtigt kunne smække sammen, men opgaven lader stille og roligt til at vokse.

Jeg tror jeg melder pas...  Beklager.
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 13:41 #14
forstår ikke du mener den vokser. har hele tiden skulle bruge et login, og grunden til det ikke kan kombineres med det nuværende udover det er i java, er at folk der skriver i tagwallen IKKE skal have adgang til resten af vores interne ting!
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:45 #15
Hmmm. Spørgsmål. Skal den tagwall være public eller kun for medlemmer?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 13:48 #16
public
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 13:52 #17
Ok. Hvor kommer så login ind i billedet?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 13:55 #18
tjaa det er måske slet ikke nødvendigt! Kan man lave det så man kun kan oprette poster hvis alle felter er udfylt med fx icqnummer osv?
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 14:00 #19
Sagtens, men det vil måske bare være et irritationsmoment, og folk vil så måske bare skrive et fiktivt nummer som 1 eller 12345678 osv...?
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 14:03 #20
ok så lad det være helt åbent *S*
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 14:07 #21
Jeg tager udgangspunkt i det tigerklanen har lavet... Jeg ser på det i aften når jeg kommer hjem... (ca. kl. 20.00)
Avatar billede snowsmurf Nybegynder
17. juli 2002 - 14:09 #22
så kan jeg sgu ikke forlange mere :o)
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 22:52 #23
Hmmm. We may have an issue here...

Da du skrev msql i overskriften læste jeg det som mysql... Det er først nu jeg ser det... :-/

Ok. Jeg kan levere det hvor det kører på en acces mdb fil... Så kører det i hvert fald. Når du så opretter tilsvarende tabeller i msql databasen, skal du blot rette connection string til, og så burde det køre i msql...
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juli 2002 - 23:09 #24
Jeg ved ikke om du har læst det ovenstående endnu....

Jeg har fået en prototype op og køre på
http://netbegynder.dk/tagwall/tagwall.asp
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
18. juli 2002 - 11:50 #25
Avatar billede sucsa Nybegynder
18. juli 2002 - 12:07 #26
mr.mudderkode-->ja det er sgu korrekt my bad, men har kontaktet sbm som gerne ville lave det og sagt spørgsmålet fortsætter her så alle kan følge med i det!. profilen snowsmurf blev igår nedlagt så han kan ikke lukke spørgsmålet! Og alle andre naturligvis
http://www.eksperten.dk/spm/236723