Avatar billede 2hot4u Nybegynder
21. august 2000 - 12:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ATI all in wonder pro + Voodoo3

Kan et ATI all in wonder pro agp, køre sammen med et voodoo3 pci kort?

Hvordan?
Avatar billede gozar Nybegynder
21. august 2000 - 12:39 #1
Tænker du på spil??
Avatar billede grunken Nybegynder
21. august 2000 - 12:40 #2
Det kan vel sagtens du i styresystemer der understøtter flere skærme !

Men ellers får du nok din sag for !!!

-Grunken
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
21. august 2000 - 12:48 #3
Jeg tænkte ikke på at have flere skærme, med udnytte dem begge i spil!

Det kan man så åbenbart ikke, kan jeg forstå, hmmm...Er ATI-kortet noget værd? I forhold til Voodoo3 kortet?
Avatar billede grunken Nybegynder
21. august 2000 - 12:51 #4
Jeg ville personligt klart beholde atikortet, og bytte Woodoo3, med et woodoo2

-Grunken
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
21. august 2000 - 12:54 #5
Jeg har ikke ati kortet endnu, men havde tænkt på at købe et. Det primære jeg ville bruge det til, var til tv-ind/ud kort.
Avatar billede gozar Nybegynder
21. august 2000 - 13:17 #6
Det kan du da sagtens. Hvis spillet understytter det. I nogne spil, kan du selv vælge hvilket grafik kort du vil bruge! Hvis du så helst vil bruge voodoo3 kortet, hvis det ikke kan vælges, går du bare ind i bios, og sætter biosen til at pic kortet skal være pci, hvorefter agp kortet kommer bagefter!
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
21. august 2000 - 13:22 #7
Men der er jo skærmstik på begge!
Hvilket et skulle jeg så bruge?
Avatar billede gozar Nybegynder
21. august 2000 - 14:22 #8
Så skal du vel have fat i en switch box til skærmen, så du selv kan vælge grafik kort!!

Er der ikke ligesom voodoo1, ind og udgang i voodoo3 kortet??
Avatar billede burningice Nybegynder
21. august 2000 - 15:42 #9
NEJ !
Avatar billede pladask Nybegynder
21. august 2000 - 18:52 #10
En lille notits:

AlienWare har haft lavet en speciel maskine der kører med både nVidia Riva TNT 2 Ultra OG et 3dfx Voodoo 3. Man kan dog desværre kun kører med ét af kortene ad gangen. når man starter maskinen får man valgmuligheden med at starte med 3dfx kortet eller TNT 2 kortet. Sådan mener jeg vidst nok at det hele er sat sammen...:-)

Jeg mener derudover ikke det er muligt at banke et PCI og et AGP kort op og kører samtidig, men jeg kan ikke helt huske det... Windows vil nok have en smule problemer med det efter hvad jeg kan forestille mig!:-) (we ALL know windows...)
Avatar billede gozar Nybegynder
22. august 2000 - 09:03 #11
Windows kan saktens køre med flere forskellige skærm kort, så lenge de ikke konfligter med hinanden (IRQ osv...) og de rigtige drivere er installeret. Problemet er at nogne spil ikke er byget til at brugeren selv kan vælge hvilket skærm kort der skal bruges!!

En træls ting, men det kan godt lade gøre at spille, et 3dfx spil, hvorefter man så vil spille et 2d spil og helst vil bruge Ati. Man er bare nød til at genstarte computeren. Gå ind i bios, og vælge Default vga at AGP. Gemme opsætningen, Skifte skærm stikket, hvis man ikke har en lille smart switch og så til sidst reboote..

Besværligt. Ja
Umuligt Nej
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
22. august 2000 - 11:33 #12
Det jeg gerne vil, er at kunne bruge ATI kortet udelukkende til TV brug. Se tv på pc og se pc på tv!

Mit Voodoo 3 kort vil jeg så bruge til spil ag alt det andet!
Avatar billede burningice Nybegynder
22. august 2000 - 13:30 #13
Jamen hvorfor i alverden køber du ikke bare et decideret tvkort med mulighed for tv-ud også
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
22. august 2000 - 13:36 #14
Det var fordi at jeg fik et tilbud!
Et godt tilbud!
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
03. september 2000 - 00:48 #15
Hmm...
Jeg lukker spørgsmålet....
Avatar billede pladask Nybegynder
03. september 2000 - 09:19 #16
Hmm... hvis du KUN skal bruge ATi kortet til det, hvad så med at købe et Haupauge TV-Tuner kort ved siden af og kører med Voodoo 3 som det normale skærmkort?