Avatar billede gonsales Nybegynder
20. august 2000 - 23:40 Der er 7 kommentarer

Automatisk download til mailaddresse

Kan det lade sig gøre at omdirigere de filer som man henter på nettet, til sin e-mail addresse, for så derefter at hente dem hjem derfra, det er min erfaring at det er betydeligt hurtigere at downloade direkte fra internet udbyderen.
Avatar billede zneo Nybegynder
21. august 2000 - 00:04 #1
Der er vist noget med at et eller andet i Sverige tilbyder servicen, men jeg har desværre glemt hvilken.

Ellers er der flere internetudbydere der tilbyder en download cache server, hvor man kan bestille filer.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 08:13 #2
Hej gonsales , det kan godt lade sig gøre, dog max filstørrelse er 3 MB via følgende adresse: http://www.emailfile.com/

En anden løsning kommer i næste besvarelse, jeg skal lige have fundet pogrammet.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 08:33 #3
Her har du så en lidt mere savanceret løsning, hvor du skal bruge et pogram til hjælp. Her får du splittet store filer op i en masse små, som du så selv samle. Om løsningen er blevet bedre siden jeg testet det for 1½ år siden tør jeg ikke sige, men Mr. cool hjemmeside er : http://www.cix.co.uk/~net-services/mrcool/ .

Hvis du bruger teleDanmark er der en anden løsning, som du kan bruge. Du beder om at få filens, som du ønker downloadet overført til TeleDanmark Server også henter du filen derfra. Adressen er her  http://autohent.inet.tele.dk/ . Bemærk du kan kun komme ind på den mulighed, hvis du bruger teleDanmark server som opkobling.

Jeg syntes nu stadig , at den ultimative løsning i forbindelse med download er et pogram, som henter filen ned for dig. Gozilla er en særdeles god løsning. www.gozilla.com . Jeg downloadet f.eks. eftrfølgeren til  CarmageddonII Den fil var på 126 MB på 56 k modem tog det  ca 7½ time. Med Gozilla kan det i de fleste tilfælde lade sig gøre at holde pause i download, så du behøver ikke at tage det hele på engang. Ved e-mail overførsel er man tvunget til at blive hængende indtil posten er nedtaget. Jeg har i tidens løb nedtaget omkring 3 GB software fra nettet. 75% af dette er downloadet med Gozilla.
Avatar billede zneo Nybegynder
21. august 2000 - 12:54 #4
WorldOnline & vist nok også Cybercity har også download cache ligesom Teledanmark.

Du har mulighed for at bestille filer og så download med fx Gozilla / Reget.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 13:29 #5
http://www.cybercity.dk/tjenester/ftp-cache/ er hos Cyber City. Virker blot ikke så hurtigt som TeleDanmark efter hvad jeg kan læse mig til. Hos TD går der normalt kun omkring 5 min så er filen klar.

Avatar billede zneo Nybegynder
21. august 2000 - 13:33 #6
Jeg kan også;-) http://dlcache.worldonline.dk/bestil/

Men man skal jo have et brugernavn...
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2000 - 14:20 #7
Samme hos cybercity
Hos TD skal man være logget på deres server.