Avatar billede quad Nybegynder
15. juli 2002 - 16:58 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Profiler ...

Heysa ppl

Jeg er systemansvarlig på en skole hvor vi pt. har 35 alm. pc'er, 80 tynde klienter samt 40 bærbar pc'er. De alm. pc'er samt de tynde klienter (Citrix Metaframe XP) er fortrinvis forbeholdt eleverne, mens alle lærerne hver har fået udleveret en bærbar.

Problemet er så, at lærerne skal bruge den bærbare maskine derhjemme, hvilket bevirker at de logger på lokalt. Dette fungere helt uden problemer. Men når lærerne er på skolen skal de logge på vores domæne for at få adgang til diverse printere, mappings, osv. Dette sker bare med en profil som selvfølgelig adskiller sig fra den lokale (den profil som er tilknyttet domæne-kontoen) og mit spg. er så om der er nogen der har en go' ide til hvordan opsætningen skal laves således de kun trækker en profil, hvadenten de logger på derhjemme eller på skolen.
Jeg har selvfølgelig haft printerne installeret lokalt således de kan nøjes med at logge på lokalt, men da vi på domænet kører med et printstyringssystem, som tæller hvor meget hver enkelt printer og kopirere på netværket, skal printerne installeres fra domænet.

Selvom dette vist ikke er det helt rigtige forum så vil jeg oxo gerne lige høre om der er en som ved hvordan man tvinger sin Citrix XP server til at trække en windows-profil? Det drejer sig om alle eleverne, som jeg vil have skal være mandatory.

Håber det giver mening ellers vil jeg med glæde forsøge at uddybe yderligere ... Kan dog ske at gå lidt tid imellem jeg får tjekket herinde eftersom jeg er på ferie i Jylland og pt. sidder på 56k :)
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2002 - 17:31 #1
De skal bare "logge på domænet" hjemmefra.. Det kan man også gøre offline, og så bliver samme profil brugt.
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juli 2002 - 17:35 #2
og i øvrigt, hvis elevernes profil ikke må ændres så omdøber du bare den skjulte fil ntuser.dat i roden på deres profil til ntuser.man. Jeg ved ikke lige med Citrix..
Avatar billede quad Nybegynder
15. juli 2002 - 23:16 #3
Ok jeg var ikke klar over at man kan logge på et domæne selvom man ikke er tilsluttet dette. Men jeg formoder det er en policy som skal sættes så, fordi hvis jeg prøver nu får jeg blot at vide at domæne-serveren ikke er tilstede og så vender den tilbage til logon-billedet.

Kan du evt. huske hvilken policy det drejer sig om?

Ang. elev profilerne så har jeg lavet en default bruger med det skrivebord jeg synes de skal bruge og omdøbt den fil. Den bruger profil er så blevet kopieret og skal være default for alle eleverne når de logger på Citrix serveren. Problemet er bare at eleverne ikke hiver den default profil over, som jeg har defineret, men istedet får en roaming som jeg absolut ikke vil have de får. Problemet er jo at hvis de som brugere på citrix serveren gemmer noget ex. mp3 på deres skrivebord gemme de det i virkeligheden på citrix-serverens c:\drev og i sidste ende betyder det at de får fyldt det drev op og dermed får ingen lov til at logge på.
Avatar billede quad Nybegynder
29. august 2002 - 21:10 #4
Kommer vist ikke meget mere frem her ... 10 point til strych9 for at komme med lidt svar