Avatar billede 131421 Nybegynder
15. juli 2002 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

min HardDisk larmer!!!!!

Hej
Mit problem er at hver gang når jeg starter min PC op, så begynder min harddisk at larme!! Nogle gange hjælper det, hvis jeg slukker PC'en og så starter op igen!! Men jeg håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der er galt med det lort!!!! På forhånden tak!!

Ps: jeg bruger: WinXP, ca. 384MB ram, HardDisken er på 100 GB.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juli 2002 - 11:50 #1
Hvilket fabrikat?
Avatar billede webgeniet Nybegynder
15. juli 2002 - 11:50 #2
Den er garanteret defekt
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juli 2002 - 11:57 #3
lige inden du returnerer den, så prøv at ændre lidt på opspændingen af harddisken, det kan være at den sidder lidt skævt i ophænget.

Prøv evt. at lade den hænge i ledningerne.

En ting mere, det er meget vigtigt at den bliver afkølet, de nye harddiske har det med at blive utroligt varme.
Avatar billede 131421 Nybegynder
15. juli 2002 - 17:49 #4
hm...den sidder faktisk perfekt, og jeg tror heller ik at den er defekt, for den virker ellers meget fint, og den larmer faktisk kun lige der når jeg starter PC'en,dvs. før den bliver varm
Avatar billede 131421 Nybegynder
15. juli 2002 - 17:49 #5
den er fra Westen Digital
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. juli 2002 - 19:38 #6
der er kun en ting at gøre, vente og se, men der er nok ikke noget galt med den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juli 2002 - 19:47 #7
Prøv at installere Data lifeguard: http://support.wdc.com/download/#dlgtools

De kan finde og vise dig eventuelle fejl på disken, inden de bliver kritiske.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2002 - 22:28 #8
takker for pointene