15. juli 2002 - 10:29 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

Gratis CMS(CONTENT MANAGMENT SYSTEM) kan hentes her

ZienceCMS FREE 1.0 - Internet evolution

Dette er et OpenSource af vores noget større CMS Zience 2.0, der blev udviklet i begyndelsen af 2000.

I administrationen kan man styre menustruktur i flere niveau, samt oprette og slette sider, samt editere disse i Internet Explore indbyggede DHTML editoren. Den samme editor som langt de fleste CMS sytemer køre med.

Zience 2.0 blev brugt til vinderen af ehandelsprisen 2002, du kan nu nyde version 1.0 ganske gratis.

For at køre dette:

System Requirements
Windows OS (Not tested with other OS)
IIS with ASP 3.0 (Not tested with .net)
Write access in 2 folders (at least 1 folder is required)
How to make ZienceCMS work at your website?
First of all, you have to have access to a working web server running as system requirements stated earlier.

Unzip the content of your zip-file into a empty folder and do a FTP Transfer to your website. Beware: If you have any previously version of ZienceCMS your database are at risk. Please make sure you have taken proper measures to ensure that your site content won’t disappear.

Security alert: We strongly advise you to change the path to your database. Everybody who downloaded ZienceCMS knows the default location of the database.

If you ever need help:
ZienceCMS is build upon the “open source concept” and is free of charge. Therefore we do not have unlimited resources to help and guide you, although we really wanted this to be the truth. But we do have a Mailing list. You can subscribe by sending an e-mail to subscribe@zience.com with “subscribe support << Your Name >>” in the body text.

SignUp, install and login:
User: admin
Password: admin

Enjoy@workTo
15. juli 2002 - 10:30 #1
Jeg kunne godt tænke mig feedback, hvis I vælger at instalere.

/def@zience.com
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 10:33 #2
Er der ikke et sted hvor den kan testet?

URL:
Brugernavn:
Password:

Mvh www.startfirma.dk
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2002 - 10:33 #3
erhm... og hvor kan det så hentes?

P.S. eksperten må ikke bruges til reklame - og det er dette vel?
15. juli 2002 - 10:34 #4
nej, det er til at tage ned, lægge på sin udviklingsserver eller wehhost, og derefter gøre det til sit eget. Det tager mellem 2 og 15 min at få op at køre.
15. juli 2002 - 10:36 #5
selvklart skal der en korrekt url til ;-))

  www.zience.com

Dette er ikke en reklame, dette er et givaaway

/def
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 10:36 #6
Avatar billede cholm Nybegynder
15. juli 2002 - 10:40 #7
Er der noget problem i at benytte systemet på et webhotel man har lejet sig ind på, eller skal man have egen server ?

/cholm
Avatar billede mtas Nybegynder
15. juli 2002 - 10:42 #8
def > Den mail jeg har fået indeholdte da ikke programmet/systemet!
15. juli 2002 - 10:45 #9
Man skal have skriverettighed til den access DB der følger med, denne sti kan ændres til den sti som fleste udbyder oftest har defineret fra starten.

Samt til en folder med billeder, hvis man ønsker at benytte den indbygget upload funktion, man kan dog bruge FTP, hvis man fortrækker det.

Se: http://www.zience.com/default.asp?page=168
15. juli 2002 - 10:45 #10
mtas>>
Måske hjælper dette:
Q: "When I recived the mail with ZienceCMS FREE 1.0 I can see that the e-mail is 275 kb but there is no attachment"
A: Open your e-mail click Files => Save Attachments. Now you will be able to save the attached zip-file on your harddrive.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juli 2002 - 11:49 #11
Jeg er mildest talt imponeret.

Jeg har længe ledt efter noget lignende til en lille foreningsside. Dete dækker jo mine behov, og mere til.

Nemt at sætte op, god funktionalitet.

Dog undrer det mig, at jeg tilsyneladende ikke kan ændre fontsize?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juli 2002 - 11:52 #12
får en "Error on page" når jeg forsøger at bruge heading.

Line: 1148
Char: 3
Error: Unexpected call to method or property access.
Code: 0
URL: http:///www.XXXXX.dk/plugin/CMS/dhtml_editor.asp?page=58
15. juli 2002 - 12:13 #13
Du har fået en bug, som jeg mente vi have ordnet, nemlig at heading, bliver trukket ud som Overskrift på dansk, Uber et eller andet på tysk, osv...

Vi kigger på den igen, må vi skrive til dig med forslag, når vi kommer til den på vores tasklist?

/def@zience.com
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 12:23 #14
nanoq>

Der findes da en million cms'er du kan bruge :)

http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=free%2BCMS
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
15. juli 2002 - 12:34 #15
Men tanke på at det er gratis, er det da en fin service at tilbyde, men CMS'et i sig selv er jeg ikke imponeret over.

Hvad et CMS som jeg ser det minimum skal understøtte tilbyder I først i ver. 2.0.

Desuden er kan det være problematisk for nogle når I har brugt include virtual istedet for include file - uden at editere kræver det jo at siden uploades til roden.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juli 2002 - 12:38 #16
def, selvfølgelig :)

startfirma.dk, jeg har testet de 999.999 (ca.) - Da jeg er dybt handicappet så snart det kommer til alt andet end det absolut mest simple html, skal det være MEGET let at sætte op... det var dette ;)
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
17. juli 2002 - 18:28 #17
def >> Ved første øjekast ser det OK ud. Det kan betragtes som en detalje, men både systemet og jeres website bærer desværre præg af nogle stave- og grammatikfejl i den engelske udgave.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2002 - 07:48 #18
Jeg har testet lidt videre på det, og er stadig ganske godt tilfreds. Dog er der et par ting der irriterer mig:

- fejlen med "heading"
- Mangel på mulighed for at ændre på fonttype, farve og størrelse.
- problemer med at rette bordersize fra 1 til 0 i tables, når der ligger et billede i tabellen (det går fint indtil jeg lægger et billede i. Herefter sker rettelsen på billedet istedet).
- mangel på mulighed for at ændre bgcolor både på selve siden og i tables.
- Mangel på mulighed for at indsæt baggrundsbilleder i tables og på selve siden.
Avatar billede p65 Nybegynder
21. juli 2002 - 19:57 #19
Har prøvet at installere. Det giver stribevis af fejl, inkl i ASP.

Jeg tror mere de er ved at teste produktet. Desværre kan jeg ikke komme så langt med det, så jeg venter lige til de har rettet nogle flere fejl.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. juli 2002 - 21:47 #20
p65, ehm... jeg har installeret det, og det kører perfekt... lige bortset fra de småfejl jeg nævnte :)
Avatar billede p65 Nybegynder
22. juli 2002 - 09:48 #21
nanoq>http://www.zience.com/default.asp?page=165
De arbejder på sagen.

Det er bare mig der volder systemet lige fra starten.
Avatar billede micsmi Nybegynder
22. juli 2002 - 09:57 #22
Jeg har kigget på zience.com men hvor henter man systemet henne ?
Avatar billede p65 Nybegynder
22. juli 2002 - 10:22 #23
micsmi>>http://www.zience.com/default.asp?page=165
I højre side er der et panel "GET YOUR FREE..." hvor du indtaster dit navn og email. Du får så systemet i din indbakke.
Avatar billede jmc Nybegynder
22. september 2002 - 15:15 #24
Jeg kan ikke se andet end fejl. Der kommer slet ikke noget frem på siden.

men hvordan kunne man vurdere et CMS system?
http://www.eksperten.dk/spm/261004
Avatar billede txk Nybegynder
22. september 2002 - 15:48 #25
Siden www.zience.com virker ikke i øjeblikket...
Nogen der har en andelse om hvornår den kommer til at køre igen...

Er der nogen der har en anden link hvor man kan hente det CMS system eller nogen der gider sende det til en e-mail ??
Avatar billede peterbusk Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:52 #26
Jeg har fået det downloaded, men kan ikke få det til at virke.

Hvor/hvad skal der rettes for at det virker?

/peter
Avatar billede cholm Nybegynder
02. oktober 2002 - 13:59 #27
Der skal ikke rettes noget overhovedet. Du skal blot tilsikre at din server kan afvikle ASP.

/cholm
Avatar billede peterbusk Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:25 #28
Jeg har egen ASP Server på eget LAN. Men jeg får følgende fejl.

"HTTP 500 Internal server error"

Hvis det hjælper oprettet jeg gerne et spg. med points.

/peter
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:26 #29
Du skal sørge for at placere siden på din rod da siderne bruger virtual includes.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:27 #30
Ellers så fjern afkrydsningen i IE->funktioner>internetindst.>avanceret>vis uskadelige http meddelelser

Så får du en uddybet fejlmeddelselse.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:32 #31
Skriver:

Active Server Pages error 'ASP 0126'

Include file not found

/zience/Default.asp, line 1

The include file '/settings.asp' was not found.

/peter
Avatar billede peterbusk Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:37 #32
Har kopieret "settings.asp" og mappen "plugin" ud i roden så nu får jeg følgende fejl:
--------------------------------------------------------------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x378 Thread 0x4b0 DBC 0x20981b4 Jet'.

/zience/Default.asp, line 28
--------------------------------------------------------------------------

              '---- ÅBNER DATABASEN
linie 28 ->    Call oConn.Open(strZienceDSN)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:37 #33
Så har du ikke lagt siderne i roden.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:37 #34
Du skal lægge alle filerne som de bliver udpakket i roden.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:42 #35
Det kan jeg ikke der afvikles en anden hjemmeside.

/peter
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
02. oktober 2002 - 14:44 #36
Surt :) Så kan du evt. manuelt ændrer stierne til absolutte - men man mister hurtigt overblikket.
Avatar billede ffn Nybegynder
09. februar 2003 - 14:41 #37
skal den ikke lukkes
29. april 2003 - 15:06 #38
lukket
Avatar billede durany Nybegynder
29. marts 2005 - 10:55 #39