Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:15 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

langt tid om at komme online

hvorfor tager det så lang tid at komme på nettet når jeg ringer op, jeg har en isdn linje hos tdc, det tager ca. 30sek før jeg er igennem?
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
14. juli 2002 - 23:17 #1
Har haft samme problem, dog med mit 56k modem....
Har lige fået isdn, og der kommer jeg på med det samme.

Jeg tror at det har noget med dine opkaldsindstillinger at gøre, eller også bruger du en forkert driver (hvilket jeg ikke tror du gør)
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:18 #2
Din lokale server har måske "travlt", prøv igen senere/ i morgen.
  Men du har måske problemet hele tiden??
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:19 #3
ja har problemer hele tiden
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
14. juli 2002 - 23:21 #4
Din version af Windows er?...
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
14. juli 2002 - 23:22 #5
Og er din opkobling igennem USB eller COM?
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. juli 2002 - 23:22 #6
Jeg kan dårlig huske det, men det er sikkert fordi, du i indstillingerne har sat noget med at den skal tilslutte sig netværk i din opkaldsforbindelse.
I IE: funktioner => internetindstillinger => forbindelser => egenskaber
Der skal kun være flueben ved tcp/ip.
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:25 #7
har 98 og min opkobling er gennem usb, og der er kun flueben ved tcp/ip
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:28 #8
Hmmm, nede i saltminen har vi også ´98 og isdn-modem, det kunne overhovedet ikke bringes til at fungere med USB-porten...
  Først ved opkobling gennem COM virkede det.
    Har du mod til at prøve opkobling gennem COM???
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:29 #9
ja, men hvordan?
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:31 #10
Du kan også prøve at ringe til TDC-hotline, hende jeg fik fat i dengang vidste i hvert fald noget mere end mig (om det emne), + de har "ekstern backup".
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
14. juli 2002 - 23:32 #11
oki du kan også prøve en anden måde...... hvis du har et PC stik med 3 stik i så kna du få den til at arbejde hurtiger ved at sætte den til metal f.esk.. en radiator eller någet i den stil  mvh Komodo
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:33 #12
ok, det vil jeg prøve i morgen.......
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:33 #13
>>krisse 23:29:58: Du har fået en komplet guide, software og kabler sammen med modem´et.
Avatar billede brideonline.dk Nybegynder
14. juli 2002 - 23:33 #14
Min opkobling var også uhyggelig langsom med W98...
Efter jeg fik XP, så tog det altså ingen tid.

Prøv at led efter en slags opdatering, eller prøv at eksperimentere med indstillingerne for modemmet
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:37 #15
colabund 23:33:19 nej det har jeg ikke..................
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:38 #16
Et andet kendt trick: afinstaller alle netværks-komponenter, og installer dem igen. Det vil de også forslå, hvis du ringer til TDC-hotline.
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:38 #17
da jeg havde ME kom jeg også på med det samme.
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:39 #18
>>krisse: okay, du har vel en disk med driverne?
  btw, hvad hedder dit modem??
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:41 #19
det hedder lasat speed 2
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:44 #20
Okay, det samme som min saltmines, har du driverne?
Avatar billede krisse005 Nybegynder
14. juli 2002 - 23:45 #21
ja
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:53 #22
Godt, her er den vejledning, som oprindeligt fulgte med: http://ravenclaw.opasia.dk/pub/opasia/kundeservice/speed2_quickstartguide.pdf
Avatar billede colabund Nybegynder
14. juli 2002 - 23:57 #23
Studér den lidt, så vender jeg tilbage en gang i morgen (nu er det sengetid, siger konen) og ser hvordan det er gået.
  Hjælper det ikke, kan jeg evt. kigge på indstillingerne nede i saltminen...
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
16. juli 2002 - 09:01 #24
Opdater din browser! og windows! Start med browseren, mon ikke det vil virke!

Mvh. Jimmy
Avatar billede hehadk Nybegynder
30. oktober 2002 - 15:10 #25
ellers kan det meget vel være en opdatering til dit bund kort der kan løse dit problem, tjek hvilket chipset der er på bundkortet.
tryk start\instillinger\kontrolpanel\system\enhedshåndtering\systemenheder
hvis der her står VIA et eller andet sted , kan en opdatering af driverene virke.
Denne opdatering er en der hedder Via4In1 og burde kunne løse problemet