Avatar billede jxnnes Nybegynder
14. juli 2002 - 22:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

film til VCD????

Jeg kan finde mange programmer der konventere fra avi og alt muligt, men ikke et der er hurtigere end 25 timer om én film!!!!
Hvordan laver jeg hurtigst en vcd i god kvali og nemt?(Det skal være en jeg kan afspille på min dvd. jeg gir 100 point for et grundigt svar!
Avatar billede nicidem Nybegynder
14. juli 2002 - 22:32 #1
Det kan ikke gå hurtigere, det tager virkelig lang tid at konvertere!
og det afhænger også en del af din computers hastighed...
Avatar billede initializing Nybegynder
14. juli 2002 - 22:33 #2
Det kommer jo an på hvor hurtig din computer er. Der er jo forskel på en 1000 MHz og en 2000 MHz :)

men prøv på en MAC hvis du har chancen :)

Ellers
www.vcdhelp.com

-Martin
Avatar billede initializing Nybegynder
14. juli 2002 - 22:34 #3
Det er jo store stykker data der skal konverteres derfor ta'r det så lang tid på en lille PC...
Avatar billede rs2000 Nybegynder
14. juli 2002 - 22:38 #4
Jeg har da lige lavet en VCD på min XP2000+ m.512mbDDRram,på ca.1½time.
Det er i Nero programmet.
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 22:39 #5
Det kan du bruge TMPGEnc til... Den kan det meste...

VirtualDub er heller ikke helt af vejen, men den kan kun konvertere til avi...

Til sidst er der FlaskMPEG... Den kan åbne MPEG1 og MPEG2, og konvertere til MPEG og avi...

Hvis du har spørgsmål til konvertering, så spørger du bare...

//hermandsen
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juli 2002 - 22:46 #6
På en P4 1.7 Ghz m. 512 MB DDR ram tager det ca. 12 timer for en film på 2 timer....
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 22:50 #7
Start med at hente denne her:
http://www.tmpgenc.net/files/TMPGEnc-2.56.39.143-Free.zip

Og så går vi videre der fra! ;)
Avatar billede jxnnes Nybegynder
14. juli 2002 - 23:41 #8
Hermandsen>> Det er det program blandt andre jeg har prøvet. Der ku den slet ingen ting, tiden blev ved med at stige og når den var kommet ind midt i filmen, noget der minder om 10-12 timer efter start, så kom der en fejl...
Avatar billede jxnnes Nybegynder
14. juli 2002 - 23:44 #9
hvad med Nero laver den automatisk filerne om hvis man vælger vcd? og hvor lang tid tager det ca.?
Det lyder som om at jeg må væbne mig med tolmodighed indtil jeg for råd til en hurtigere maskine, 700 mhZ er jo ik' rigtig noget der batter mere...
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. juli 2002 - 00:22 #10
Hmmm... Hvilke indstillinger brugte du? Sikker på at de var rigtige?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. juli 2002 - 06:33 #11
Ja, Nero 5.5 laver automatisk dine filer om inden de brændes ned...
Nero er bare rimeligt langsomt.
Kan istedet klart anbefale WinOnCd.
Et super godt program til netop det formål.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. juli 2002 - 06:38 #12
Prøv at kigge her:
www.vcdhelp.com

Her finder Du gode råd, tips og tricks som har med Dit spørgsmål at gøre.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
12. marts 2003 - 16:28 #13
Takker for points...
Gurumaster