Avatar billede terminator Nybegynder
14. juli 2002 - 22:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HD/Fri plads forkert angivelse

Hej !

Jeg har et problem mht den frie plads der skal være tilbage på min ene HD.
Det er en 60GB IBM (GXP 60). Der er ca. 5GB ledig plads på, men hvergang jeg f.eks sletter 700MB, så ændrer den sig stort set ikke mht den plads der så burde blive fri. Hvorfor gør den ikke det ?
Kører med alle nyere drivere. Er det en fejl i XP ?

Mvh terminator
Avatar billede pilfinger Nybegynder
14. juli 2002 - 22:23 #1
Du skal opdatere din bios da den ikke kan håndtere store hardisk drev.
Avatar billede terminator Nybegynder
14. juli 2002 - 22:25 #2
Nope...er gjort - hjalp ikke...
Avatar billede pilfinger Nybegynder
14. juli 2002 - 22:28 #3
:-( lyder underligt.
Avatar billede terminator Nybegynder
14. juli 2002 - 22:30 #4
Mit Bundkort er et Asus A7V266-E Raid, hvis det kan hjælpe noget.
Avatar billede terminator Nybegynder
14. juli 2002 - 22:31 #5
Men det MÅ være XP der har fået noget galt i halsen.
Spørgsmålet er bare hvad...
Avatar billede konex Nybegynder
14. juli 2002 - 22:46 #6
Højre klik på C:\ egenskaber - diskoprydning her kan du se hvad der ligger af gamle data

hvis du tager fanebladet flere indstilliger har du mulighed for at ryd op i systemgendannelse her ligger der en masse gamlet data du godt kan slette
Avatar billede webgeniet Nybegynder
14. juli 2002 - 23:22 #7
Kør systemværktøjer -> diskoprydning - XP laver en sikkerhedskopi
Avatar billede carstengp Nybegynder
14. juli 2002 - 23:30 #8
Du er sikker på at de filer du sletter ikke blot ligger i papirkurven *GG*
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
15. juli 2002 - 00:05 #9
Hmm...Er du sikker på du har indstilt BIOS rigtigt da du satte hdd'en i?

Hvad står der i windows under hvor stor en kapasitet hdd'en er på?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
15. juli 2002 - 10:58 #10
Det kan umulig være biosen problemet ligger i da den slet ikke har noget at gøre med og måle hvor meget plads der er tilbage det er windows der udregner det .. så længe den kan starte op så har biosen læst det rigtigt , så enten må de filer du sletter ligge sig et andet steds dog tvivler på papir kurven .. f.eks ved jeg fra norton at den kan tømme papirkurven selv om jeg ikke har bedt den om at gemme de ting jeg har slettet i papirkurven men filerne ligger sig bare på et andet steds på computeren i et par dage med mindre jeg beder norton om at slette det!
Avatar billede terminator Nybegynder
18. juli 2002 - 13:11 #11
konex>>>Det gav ikke rigtigt noget, da jeg helt fra starten af installationen har haft systemgendannelse slået fra.

carstengp>>> Ja, helt sikker :o)

togchat.dk>>>Alle mine diske bliver registreret med den rigtige størrelse i Windows.

svend_rugaard>>>Du er måske inde på noget af det rigtige da jeg desværre glemte at fortælle at jeg kører med Norton Utilities. Men indstillingen på min Papirkurv er hhv: fanebladet globalt= "Brug 'en indstilling på alle drev", og der ER hak i den der hedder "Filerne skal ikke flyttes til papirkurven, de skal fjernes med det samme når de slettes"
Avatar billede terminator Nybegynder
18. juli 2002 - 13:14 #12
I Fanebladet Norton protection er der IKKE hak i "Enable protection"
Avatar billede konex Nybegynder
18. juli 2002 - 20:40 #13
nu tænkt jeg samme tid på diskoprydning hvis der er plads at hente så kan du se det her.

du kan se temp, midlertidig internet filer o.s.v
Avatar billede terminator Nybegynder
18. juli 2002 - 23:50 #14
Konex>>>Hmm, nu var det mit E-drev det drejede sig om og der kan ikke frigøres noget. Det var jo ikke meget, når det var ca. 2GB jeg slettede...?
Avatar billede terminator Nybegynder
19. juli 2002 - 00:29 #15
Ja, det viste sig at det VAR Norton der havde gemt mine filer godt af vejen, men jeg fandt løsningen...

Syntes det er svend_rugaard der har fortjent point denne gang, men
ret mig lige hvis jeg ta'r fejl.

svend_rugaard...hvis du lige laver det som et svar istedet. :o)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
19. juli 2002 - 07:33 #16
:) svar :P
Avatar billede terminator Nybegynder
23. juli 2002 - 13:28 #17
Jamen værsgo...  :o)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
23. juli 2002 - 15:19 #18
tarrrk!