Avatar billede taris23 Nybegynder
14. juli 2002 - 00:36 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

blærbar

Jeg står og skal købe mig en blærbar og jeg vil derfor gerne vide hvilke mærker der er gode og hvilke man skal holde sig fra.

Jeg vil også gerne vide hvorvidt mærkevarerne er pengene værd.
Avatar billede snowcat Nybegynder
14. juli 2002 - 00:38 #1
Dell Rux det er det bedste hold dig fra compaq !
Avatar billede mallermaller Nybegynder
14. juli 2002 - 00:39 #2
Du skal nok købe en Ibm Du må ikke købe en Compaq det sutter alt for meget røv...!

/Maller..
Avatar billede dcgeek Nybegynder
14. juli 2002 - 10:50 #3
Jeg har da en bærbar compaq... men ja, den sutter røv :( 4.65 GB HD.
Jeg kan kun anbefale en Toshiba! Den er mega blæret!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
14. juli 2002 - 12:54 #4
Tænk lidt over hvor længe du gerne vil have din bærbare.

Hvis du vil have levetid, så tænk Acer, Toshiba, IBM, Compaq eller HP. Alle disse firmaer garanterer at der er reservedele tilgængelige i op til 5 år efter produktionen er påbegyndt.

Hvis du er mere interesseret i pris, så bliver det et billig produkt, som du ikke skal forvente at kunne få reservedele til efter 2 år.

Mit eget valg bliver som regel Acer, idet jeg har erfaring for at deres TFT skærme er knaldgode, og kvaliteten som regel er i top. Derefter ville jeg vælge IBM eller HP.

Compaq er nu ikke så dårlige som folk skriver.

Jeg ville personligt ikke købe billigt når det gælder en bærbar, og jeg ville sørge for evt. at købe en forsikring til også. Den skal selvfølgelig dække tab, tyveri, slid osv...

Jeg har endnu ikke haft en bærbar som ikke havde behov for service indenfor 3 år.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juli 2002 - 13:35 #5
Det kommer an på hvad du skal bruge den til....men jeg er i høj grad enig med aaa2500

Hvis du vil havde en der er kan bestille noget og kan håndtere tunge opgaver så vil jeg absolut købe en IBM A30 eller A31 eller gå lidt på kompromis med mig selv og vælge en HP Omnibook

Jeg er absolut ikke enig i at IBM har elendig service, tværtimod.

Du skal passe på med ikke at købe en bærbar bare fordi den er billig - du kan sagtens købe en bærbar til et mindre beløb, men du får også hvad du betaler for. Du bør ikke gå under ca 18-20.000,- når du køber en bærbar. Hvis du ikke vil betale så meget, er det værd at overveje om det ikke er bedre at købe en stationær i stedet for.

Der er ikke meget ide i at have en bærbar stående der ikke kan løse de opgaver du har brug for :)
Avatar billede taris23 Nybegynder
14. juli 2002 - 15:18 #6
well det er som ikke fordi den skal trække det vilde
har i forvejen en stationær som jeg bruger til spil

jeg skal bruge den bærbare til skole brug. dvs at den gerne skal kunne tåle at blvie flyttet lidt rundt på.
Avatar billede s.stud Nybegynder
14. juli 2002 - 16:24 #7
Toshiba ! Ingen tvivl. Det mest robuste mærke jeg kender. Med robust mener jeg "ups.. tabte den". Selvfølgelig kan ingen computer tåle at blive tabt/"tabt" fra 10. sal.. Men hvis du taber computeren ned i bordet eller på gulvet, så er der en rimelig chance, set i forhold til andre mærker, at den overlever styrtet.

Personlig erfaring med Toshiba bærbar. Desuden har jeg ikke haft problemer med support, når jeg har haft brug for dem.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
14. juli 2002 - 19:05 #8
>>taris når du skriver skolebrug - har du så bare tænkt dig at den skal kunne håndtere fx ms office og ikke andet ? Hvis ja, så ændrer det billedet en del. Du kunne så fx vælge

IBM R31 til ca 14.000. Standard er:
- Intel Celeron 1 GHz
- 128 MB ram
- 20 GB harddisk
- 14.1" TFT
- 24x CD drev
- 56Kbs V.90 modem
- Intel 10/100 Mbit netkort
- Microsoft Windows 2000
- kan max opgrades til 1024 mb ram

Eller en HP OmniBook 6050 til ca det samme. Leveres som standard med:
- Intel Pentium III 933 MHz
- 128 MB ram
- 10 GB harddisk
- 14.1" TFT
- 24x CD-ROM drev
- 56Kbs V.90 modem
- Microsoft Windows XP Home
- 10/100 Mbit netkort
- kan max opgrades til 1024 mb ram
Avatar billede madduck Nybegynder
15. juli 2002 - 13:29 #9
køb en billig fra tdc.
Avatar billede s.stud Nybegynder
15. juli 2002 - 13:53 #10
Jeg har dårlige erfaringer med de bærbare (Webtech) TDC sælger. Havde en bærbar med et andet navn, der var magen til en Webtech - den var alt for langsom og gik hurtigt i stykker. En af mine venner, som havde købt en Webtech, havde samme problemer med den.

Køb et andet mærke.
Avatar billede madduck Nybegynder
16. juli 2002 - 07:01 #11
Amitech jeg tænkte på...
Avatar billede -sonix- Nybegynder
18. juli 2002 - 00:27 #12
Køb Dell... Gå ind på dell's hjemme side, der ined kan du lave din egen bærbar som du vil have den.. Men man kan også købe en som de har konbineret sammen.

Eller skal du købe en Toshiba og ikke Compaq.

Jeg har selv en Fujitsu Siemens den er ikke det store at råbe af, men den køre og der virker til der jeg vil havde den til. Men hvis du gerne vil spille store grafik spil, så skal du enlig købe en Dell fordi der kan fu for G-force 2-4 i, og der er jo nogle grafik kort der kan køre det skidt..

Hvis du nu bare skal bruge din bærbar til at skrive på så er det næste lige meget hvilket mærke du køber..

\\ -sonix-
Avatar billede taris23 Nybegynder
18. juli 2002 - 23:48 #13
well regner med at det blvier en acer travelmate 621LV
nogle der har nogel indvendinger mod dettet mærke ?
gode / dårlige oplevelser eller andet ?!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
19. juli 2002 - 18:37 #14
...er det sådan en ?
http://www.laptopsetc.co.uk/acatalog/Acer_TravelMate_621LV_04U.html

mjo ser da umiddelbart ikke så tosset ud - men har du en url hvor der er lidt flere specs - har ikke selv kunnet finde en :)