Avatar billede dah Nybegynder
13. juli 2002 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

4 computer i lan.

Vi sidder 4 i lan hos en af mine venner, og vi vil gerne spille cs sammen, men lige så snart den sidste kommer ind så går der ikke særlig længe før vores ping går amok...vi har siddet 4 og spillet før, men nu vil det ikke lige...er der nogen som har en ide hvad problemmet kan være??

vi sidder på en tdc adsl 1 / 512 forbindelse, uden router. som går i gennem en 10mbit hub, ( vi har prøvet med en 100mbit switch). der er en som køre windows me, en med windows 2000, en med windows xp og en med windows 98, kan det være styre systemerne som ikke kan lide hinanden eller...
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. juli 2002 - 21:48 #1
Jeg er ikke sikker på at det hjælper i CS, men har i alle installeret en IPX protokol?
Avatar billede hathor Nybegynder
13. juli 2002 - 21:48 #2
først så burde i tjekke at i kører IP protokol og ikke IPX

For det andet så skal i nok tjekke at ham den sidste ikke har mappet nogle netværksdrev på jer andres computere. Det kan virkelig få lortet til at lagge.
Avatar billede hathor Nybegynder
13. juli 2002 - 21:50 #3
okay havde ikke lige set at i ikke havde nogen router
Avatar billede dah Nybegynder
13. juli 2002 - 21:51 #4
vi har alle sammen installeret tcp/ip, og bruger ikke ipx.
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. juli 2002 - 22:00 #5
Prøv at installere IPX-protokollen
Avatar billede dah Nybegynder
13. juli 2002 - 22:21 #6
nå nu har vi lige prøvet både med og uden ipx, og stadigvæk det samme resultat, er der ikke noget med at xp tager 20% af ens netværk??? hvis ja hvordan slår man det fra?
Avatar billede psycho-cool Nybegynder
13. juli 2002 - 22:29 #7
Måske er det noget med jeres ip uddeling eller så må det være nogle andre indstillinger
Avatar billede dah Nybegynder
13. juli 2002 - 22:29 #8
han har 6 dynamiske iper fra tdc, som vi henter automatisk..
Avatar billede dah Nybegynder
14. juli 2002 - 15:08 #9
nå har fået løst probelmet nu..ham med xp installerede windows me og så var der ikke noget..kan ikke lige give nogen forklaring på hvorfor...
Avatar billede dah Nybegynder
14. juli 2002 - 15:09 #10
men ellers tak for hjælpen