Avatar billede mrzone Nybegynder
13. juli 2002 - 18:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Statistik måling på egen server

Hej Eksperter,

Jeg har nogle sites kørende på et webhotel ude i byen da der er for meget trafik til, at jeg kan jøre det hjemmefra.

Jeg har imidlertid en windows 2000 server kørende herhjemme og ville gerne installere et statistikprogram på denne server der så kan kan registrere trafikken på de sites der ligger ude i byen.

Dette foregår vel ved at jeg lægger noget kode på disse sites der så gør at trafikken registreres på min server hjemme.....?

Er der nogen der kan anbefale nogle programmer der kan downloades gratis eller i demo til en fornuftig pris.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2002 - 22:09 #1
Der findes,mig bekendt, ingen gratis løsninger, hvor di fra en hjemmeserver kan registrere hvad derforegår på et webhotel ude i byen. Det du kan gøre, er at høre om du ikke ha´n få dit webhotels weblog fil udleveret, så kan du lave statestik på den med et af gratis værktøjerne. Der findes også løsninger, hvor du placere en lille stump kode på hver side, så bliver din statestik registreret hol en webtjeneste (ude i byen). Det er faktisk den funktionalitet du søger, men du får nok ikke udbyderne af disse tjenester til at give dig deres kode, det er jo det deres forretning (reklamer på de sider, hvor du ser statestikkén på).

Hilsen
Kim - http://www.fotx.nwt/bufferzone
Avatar billede mrzone Nybegynder
13. juli 2002 - 22:22 #2
Det første vil min udbyder ikke hvilket ville være det nemmeste.....
Det er helt rigtigt det jeg leder efter. Jeg er dog helt sikker på at det findes, og måske endda gratis.... :-)
http://www.xav.com er måske en mulighed, men jeg håber der kommer bedre forslag, måske med faciliteter der viser hvem som er online lige nu.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2002 - 22:41 #3
Hvis dit webhotel er ASP (eller PHP) enablet kan du lave det selv, det er faktisk ikke så svære med lidt ASP, VB script og javascript
Avatar billede mrzone Nybegynder
13. juli 2002 - 22:48 #4
Johhh, men er det ikke lidt omfattende hvis man gerne vil have avancerede featurers og godt layout ...?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2002 - 22:59 #5
Nej det er det faktisk ikke. Det meste af funktionaliteter ligger allerede i færdige objecter og layoutet behøver jo ikke være noget særligt når du bare vil se statestik for besøg og hvad deraf følger. Selve statestik funktionaliteten bør jo ikke kunne ses på de sider hvor statestikken genereres
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2002 - 23:06 #6
Jeg har nu kikket på adskildelige gratis webstatestikker, og de fungere alle på en af to metoder, enden gives en onlinestatestik på firmaets server, eller også får du mulighed for statestik via webserverens logfil, men ingen der kan det du ønsker. Du kan selv prøve at søge på "free web stat" på google og andre, der er nok at vælge imellem
Avatar billede mrzone Nybegynder
13. juli 2002 - 23:35 #7
Det her kan http://www.xav.com
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juli 2002 - 23:40 #8
Er du sikkerpå at den køre som remote løsning, for mig ser det mest ud som den køre på samme server som websiderne.
Avatar billede mrzone Nybegynder
13. juli 2002 - 23:50 #9
Jeps, det mener jeg at den gør. Se http://www.xav.com/scripts/axs/full.html#3e
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2002 - 00:03 #10
Hvorfor bruger du så ikke denne, du kan ændre i koden, så den kommer til at se ud som du vil have det. Hvis den giver dig de oplysninger du har brug for og virker på en remote server, er resten bare make-up, det er faktisk ike så svært som det måske lyder. Prøv dig frem
Avatar billede mrzone Nybegynder
14. juli 2002 - 00:11 #11
Sure Will :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juli 2002 - 00:15 #12
Jeg hjælper dig gerne med at fifle koden, hvis du ved hvad du vil er det ret let
Avatar billede mrzone Nybegynder
14. juli 2002 - 00:19 #13
Oki, thx. Prøver mig lige frem...