Avatar billede kulvan Nybegynder
13. juli 2002 - 17:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

XP finder ikke printer hp 4000

Hej alle,

installerede XP pð E: og har stadig win 98 pð c:
har to printere tilsluttet, en pð USB og en pð parallel LPT 1. Printeren pð parallel har ikke USB udgang (HP Laserjet 4000)
Der er ingen problemer nðr jeg körer win 98 og jeg kan sagtens printe derfra osv. Men nðr jeg körer i XP sð kan den kun finde USB printeren og ikke den paralelle. Endvidere er der udrðbstegn i enhedshðndtering for COM 2 og LPT 1. Disse udrðbstegn er der stadig selv om jeg tager alle eksterne applikationer/kort/stik ud (modem, printere, scannner) afinstallerer alle porte i XP enhedshðndtering og lader XP finde dem igen.

Er der et problem i bios opsætningen ?
Skal jeg bruge nye drivere til portene ? og i givet fald hvor findes disse ?
Andre gode forslag er velkomne ....

Motherboard ASUS AGP-v3000 ZXTV bios v1.70d.03
processor 450 Mhz
320 MBram SD
Printer HP Laserjet 4000 og EPSON (den virker pð USB)
(driver der virker i 98 er til HP laserjet 4000 LPC 6)
Avatar billede bernz Nybegynder
13. juli 2002 - 17:26 #1
Hvis din HP Printer ikke er gammel, så fulgte der et par cd'ere med, disse cd'ere indeholder drivere til Win 98 og Win XP! Jeg kunne godt forestille mig at det ville virke meget bedre med XP driverne, hvorfor ellers vedlægge dem?
Avatar billede bernz Nybegynder
13. juli 2002 - 17:31 #2
Avatar billede kulvan Nybegynder
13. juli 2002 - 17:31 #3
Jeg har fundet de nyeste drivere til XP pð nettet og installeret dem, men hvis XP ikke engang registrerer at der er en printer tilsluttet, sð er det lidet sandsynligt at det er de nye drivere der er problemet, prövede först med de gamle drivere selvfölgelig.
Avatar billede bernz Nybegynder
13. juli 2002 - 17:32 #4
Og her kan du finde yderligere information om installation af printeren under netværk og XP:

http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpl11036.html#P1_120
Avatar billede bernz Nybegynder
13. juli 2002 - 17:34 #5
Fandt den ikke engang printeren da du installerede første gang?

Jeg har oplevet problemer med at HP's software ikke kan finde printeren, men aldrig med at XP ikke kan... Har du prøvet at følge den instalations-guide jeg sendte til dig?
Avatar billede herman01753 Nybegynder
13. juli 2002 - 17:34 #6
hvis der er et gult udråbstegn ud for dine porte, er der noget galt. prøv at tjekke om de har samme irq adresse, ellr om de har samme adresse som nogle af de andre udvidelser du har i din pc.
Avatar billede kulvan Nybegynder
13. juli 2002 - 17:47 #7
Nej den fandt ikke printeren da jeg installerede XP og hele ikke siden ...Jeg pröver lige de forskellige muligheder !! tak for hjælpen ind til videre ...der kommer nok först en pointgivning i morgen ...mht til IRQ adressen skal den sð rettes i bios eller under enhedshðndtering? , kan portstatus sat til ECP eller EEP evt. være et problem..
Avatar billede herman01753 Nybegynder
13. juli 2002 - 17:49 #8
irq kan rettes manuel fra windows. det er en god idé i bios at slå funktionen at det er et "plug 'n play OS" til, så er det nemlig windows som selv tildeler irq adresser.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2002 - 18:29 #9
da jeg modtog min HP G55 stod der udtrykkeligt at man ikke måtte bruge den medfølgende CD til XP, men skulle bruge den driver der var i XP og det har jeg rettet mig efter.
Nu er der kommet et program til den, og der gjorde de opmærksom på at man skulle tilslutte printeren over USB samt at lukke printeren ned under installationen.

Desværre gik der gak i skidter da jeg ville fjerne en gammel driverprogram for at opdatere den med en ny.

Jeg gjorde alt for at afinstallaere, men hver gang jeg ville installere det nye program sagde den at der allerede var installeret et program til dyret.

I dag måtte jeg tage den tunge beslutning og installere XP igen, med alt hvad det medfører af serienumre og installation af de eksisterende programmer.

Ok, min maskine er nu blevet hurtig igen og jeg kunne i ro og mag installere det nye HP program.
Avatar billede kulvan Nybegynder
17. juli 2002 - 21:02 #10
Sð virkede det. Bios havde satde to porte til Auto, men da jeg gik ind og ændrede deres adresser til noget specifikt ...kan ikke lige huske de eksakte adresser, men det var noget i retning af E278 og E268 eller noget i den retning  inde i Bios sð fandt xp printeren uden problemer og installerede selv de nödvendige drivere. Herman var den der kom tættest pð en lösning og fðr derfor pointene, selv om det ikke var et plug and play problem. til jer andre tak for hjælpen ......... kulavn
Avatar billede kulvan Nybegynder
17. juli 2002 - 21:03 #11
kan sq ikke stave mit eget navn mere ..........Kulvan
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. juli 2002 - 21:14 #12
velbekomme, fint at du fik den til at køre ;o)