Avatar billede frille Nybegynder
13. juli 2002 - 15:48 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Haster netværk

Vi har to cmoputere med xp vær, en switch, en adsl opkobling + div kabler. opkobling er med fast ip.
Vi vil gerne begge på en og samme tid gå på nettet. Eller spille spil over tcp/ip ? er der en nem og sikker metode til at løse dette problem.

vi har prøvet alle xp´s guideder, uden hel !

hjælp
Avatar billede jcff2 Nybegynder
13. juli 2002 - 15:49 #1
er ip´en ens på begge maskiner?
Avatar billede frille Nybegynder
13. juli 2002 - 15:53 #2
ja men så kommer der konflikt.
Avatar billede jcff2 Nybegynder
13. juli 2002 - 16:04 #3
Ip´en må ikke være 100% ens, ex: maskine 1 : IP : 192.168.1.1 - subnet : 255.255.255.0 - maskine 2 : IP : 192.168.1.2 - subnet : 255.255.255.0 -
men disse manuelle løsninger skal du kun bruge hvis "set IP automatic" ikke løser dit problem
Avatar billede bramming Nybegynder
13. juli 2002 - 20:34 #4
.. d r slet ik nødvendig med alle de ip adresser... Hvis du har Xp.. er d nok bare at installere en protokol.. som ligger inde under nætværksteder osv.. og der klikker du installër og derefter væger du protokol.. men ikke overvågning-protokoller..!

Mvh. CAsper Bramming
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
14. juli 2002 - 12:59 #5
Prøv at checke frilles point regnskab.....Det er ikke en jeg vil hjælpe! Kommer man med forslag til løsninger, er det ikke særlig tit, der kommer respons!! Og hvor tit acceptere han et svar!!! Det er da bemærkelses værdigt at de få svar han har accepteret er på max 30 point. og dem han ikke accepterer er noget højere. "nåja sværhedsgrad"

Mvh. Jimmy
Avatar billede frille Nybegynder
15. juli 2002 - 03:54 #6
du skal sku nok få dine point hvis du kommer med den rigtige løsning på mine problemer. Dette sker bare ikke ret tit. Ofte kan folk ikke svare på hvad jeg spørger dem om. men hvem ved måske er det bare mig der stiller for svære spørsmål !
Avatar billede tinggaarden Nybegynder
15. juli 2002 - 11:32 #7
ja ja, tilfældigheder eller svære spm!!!! Du kan jo starte med at give lidt respons til jcff2 og brammimg!!!

Og som svar på dit spm. Ja, der er en nem og sikker løsning. Den står beskrevet i XP's guide! Du åbner Netværksforbindelser, i venstre kolonne kan du vælge "konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk! Følg guiden, og sig ja til at lave en diskette. Den diskette kører du bare i den anden computer, efter at have genstartet, skulle det gerne virke. Hvis altså du har sat dine kabler rigtigt!

Mvh. Jimmy
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2002 - 11:36 #8
du skriver du har fast ip..
sidder du bag en router eller har du modem?
Hvilken udbyder har du? TDC? Cybercity?

du kan checke det sådanne
start => kør cmd => ipconfig/all
noter IP'en ned

gå ind på www.myip.dk
noter IP'en ned

er det den samme ip?
Avatar billede konex Nybegynder
15. juli 2002 - 18:47 #9
Hvis du har fast ip, kan i begge kun komme på internettet hvis du sætter to netkort i den ene computer.

derefter går du i netværksforbindelse - egenskaber - fanebladet deling her vælger du at dele internet forbindelses på det netkort der går ud i "byen", det andet netkort gøre du ikke noget ved.

den anden computer sætter du op til automatisk at hente IP
Avatar billede bramming Nybegynder
20. juli 2002 - 18:10 #10
.. d r slet ik nødvendig med alle de ip adresser... Hvis du har Xp.. er d nok bare at installere en protokol.. som ligger inde under nætværksteder osv.. og der klikker du installër og derefter væger du protokol.. men ikke overvågning-protokoller..!

Mvh. CAsper Bramming
Avatar billede frille Nybegynder
18. september 2002 - 08:08 #11
efter lang tids bøvl fant jeg ud af at det var et underligt netkort der var skyld i problemerne. Jeg smed to realtech pcwa netkort i vær også gik det meget bedre tak for tiden i har brugt på mig. de 155 point deler jeg ud til vær