Avatar billede -2000haj Nybegynder
13. juli 2002 - 15:01 Der er 3 kommentarer

Automatisk oprettelse af websider på en IIS 5.0 installation

Jeg er ved at automatisere oprettelser af websider mm. på vores server.

Så hver gang jeg opretter en bruger på serveren skal der også oprettes en website til brugeren.

Jeg søger efter et lille dos program der kan udføre opgaver i iis.

kunne fx se sådan her ud.
C:\makenewsite.com -n Test -d D:\brugere\websider\brugernavn -ip All -h http:\\brugernavn.intranet.dk

For at det skal giver mening for de fleste er dette lidt forklaring til ovenstående.

-n Opretter ny site
-d Mappe hvor sidab skal være
-ip Ip adresse som siden skal bruge
-h For den virtuelle host

Er der en der har stødt på sådan noget.
Eller noget tilsvarende behøves jo ikke at være dos. men skal kunne afvikles automatisk.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
13. juli 2002 - 16:31 #1
er selv MEGET interesseret i ovenstående emne !

Jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre via et object, man kan oprette i ASP. Men det kan helt sikkert lade sig gøre ved hjælp af noget WSH kode indlagt i et vbs-script.

prøv at kigge lidt her: http://www.iisfaq.com
Avatar billede -2000haj Nybegynder
13. juli 2002 - 19:04 #2
jeg har kikket lidt rundt der og fandt ikke lige noget som jeg kunne bruge.

Indtil nu har jeg total automatisering på oprettelse af domainer og brugere i min mailserver.
Næsten total automatisering af oprettelse af dns.records
Det fandt jeg på iisfaq.com
Kan ikke helt få dnsen til at virke som det skal.
Men det kommer jo nok.

Men jeg vil kikke lidt mere på siden.
Avatar billede tmceu Praktikant
13. juli 2002 - 19:44 #3
Jeg vil anbefale dig at lave det med ADSI som kan anvendes til at automatisere stort set alt i Windows, incl. bl.a. IIS, brugere og grupper. Der er en god sektion på 15 seconds, http://www.15seconds.com/focus/adsi.htm og der er bl.a. et eksempel på noget næsten identisk med det du søger efter.