Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. juli 2002 - 23:22 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

WinXP pro og delemapper

Jeg vil gerne dele en mappe via netværk, men når jeg har delt en mappe og givet tilladelse til alle og gæster og prøver at gå ind på den via en anden PC siger den at mappen ikke er tilgængelig eller at jeg ikke har tilladelse. Jeg vil ikke angive en ny bruger inden i computeradministration da det tilføjer en ny bruger til min logon liste og det vil jeg ikke have da den bare logger automatisk på min profil da der normalt kun er den. Jeg vil bare dele en mappe som alle kan gå ind på uden at de skal indtaste en brugernavn og password.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:26 #1
Har Du Huske At Sætte Hjemmenetværket Rigtigt Op. ????
Doubbleklik På "Mit Netværk" Og Tryk Så På "Opret Et Hjemme Eller Mindrer Kontornetværk" Og Du Skal Bare Trykke Næste På Det Første Spørgsmål, Når Du Er Færdig Med Det, Skal Du Husk At Til Sidst At Gøre Så Den Tag CD'en.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 23:33 #2
exterminator> hvor gammel er du siden du bruger et stort bogstav i hver ord eller også er du fra før 1947 hvor man gik væk fra at bruge stort bogstav i navneord.

michael> du skal nok bruge en adgangskode for de brugere der skal ind på den delte mappe.
Og brugerne skal være oprettet på din maskine, ellers ved den ikke hvad det drejer sig om.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:42 #3
Jeg Havde Samme Prblem Den Allerførste Gang Jeg Skulle Gøre Det, Og Jeg Gjore Ikke Andet End Det Jeg har Skrevet, Og Det Virkede.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. juli 2002 - 23:46 #4
retaxes> Når man opretter en bruger på min maskine kommer de jo med på min logon liste som om de er brugere af min maskine, det må godt være sådan at når de prøver at gå ind på en af mine mapper så skal de bruge et brugernavn og et password.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. juli 2002 - 23:47 #5
the exterminator> Det virkede desværre ikke det du forslog men tak for budet.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:49 #6
Michael007 >> Hvor Bor Du I Landet. ???
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. juli 2002 - 23:51 #7
the exterminator> hvad mener du??? Hvis du henviser til min tekst så er det fordi jeg har lidt travlt.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:53 #8
Prøv Lige At Hop Ind I Dit "Kontrol Panel" Og Ind I Administrtiv Tools" Og Ind I "Computer Management" Gå Ind i "Local Users And Groups" Og Doubbleklik På "Gæst" Den Konto Må Ikke Være Slået Fra. Hvis Den Er Det, Skal Du Fjerne Det Nederst Hak, Og Sætte Hak I De 2 Øverste.
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:53 #9
Michael007 >> Gjore Jeg Ikke, Det Hvar Bare Hvis Du Boede i Nærheden
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 23:54 #10
den logon liste kan man snyde så de ikke optræder ved logon, det skal ordnes i registry, så ser du dem ikke igen.

Det er nødvendigt at de oprettes på din maskine ellers kommer de aldrig til mappen.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
12. juli 2002 - 23:57 #11
retaxes> hvordan ændre man det i reg. En anden ting sker dette også i WinXP Home Edition
Avatar billede the-exterminator Nybegynder
12. juli 2002 - 23:57 #12
retaxes >> Jeg Har XP På 4 Computer Hjemme, Og Jeg har Ikke Oprette Nogen Logon osv. Det Kan os Havde Noget At Gøre Med Den Måde Han Måske Har Delt Drev/Mapperne På osv. Men Det Er Ikke Nødvendigt Med Logon
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 23:58 #13
exterminator> ok ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2002 - 00:00 #14
michael> jeg har ingen erfaring med Home Edition og jeg kan ikke lige huske hvor i registry du ændrer på det.
Jeg prøver at søge efter det, skal lige lufte hunden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2002 - 00:57 #15
her er hvordan du skjuler andre brugere du har oprettet:

http://www.supportweb.dk/support/vis_tip.asp?id=393
Avatar billede michael_007 Nybegynder
13. juli 2002 - 00:59 #16
Great! Jeg takker. Jeg kigger på det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2002 - 01:05 #17
ok
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
13. juli 2002 - 02:01 #18
Gå ind i netværksforbindelser -> egenskaber for din forbindelse -> fanebladet godkendelse -> "aktiver adgangskodekontrol skal være slået fra på begge computere. Og i advanceret skal din firewall være slkået fra, så skulle det virke.
Avatar billede stephan_wagner Nybegynder
19. juli 2002 - 05:16 #20
tjek at dine gæst bruger ikke er deaktiveret
Avatar billede michael_007 Nybegynder
19. juli 2002 - 17:13 #21
stephan wagner> Den er aktiveret. Til jer andre tak for jeres svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 18:09 #22
takker for pointene.

www.fotx.net/retaxes

Gæstekontoen bør kun være til at teste med!