Avatar billede icantwin Nybegynder
20. august 2000 - 00:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af 1GHz Athlon Thunderbird

Hejsa... jeg står overfor at skulle købe en ny computer inden længe... og så var det lige at jeg ville høre om der er nogen der kender til et sted hvor man kan få en konfiguration maget til den som jeg har fået hos Xdata.dk... bare billigere =)

CPU:      AMD Athlon 1GHz Thunderbird Stocket A  5299.00
Bundkort:  Asus A7V Duron StocketA ATX            1475.00
Kabinet:  ATX Lownoise Miditower                  475.00
Ram:      128MB SDRAM PC133 Original            1489.00
Harddisk:  IBM 75GXP 30Gb 2048Kb cache 7200RPM    1669.00
Skærmkort: Asus Geforce2 V7100+TV MX 32MB RAM    1599.00
Cdrom:    AsusTek 50X IDE                        475.00
Lydkort:  Sound Blaster LIVE! Player              475.00
Diskdrev:  Sony/Panasonic 1.44Mb                  139.00
Netkort:  Accton 10/100Mbit                      145.00
Skærm:    Sony 17\" MultiScan G200                3499.00

Maskine pris incl. Test/Konfiguration(150,-)    17039.00

Transport pris                                    270.00
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2000 - 00:37 #1
hvis du er oplagt på det, så gå ind på

http://www.edbpriser.dk

der kan du sammenligne priserne på alle produkterne og se om du kan finde det billigere og så evt samle den selv....

ellers sender du bare din forespørgsel videre til de store Sælgere og ser hvad de kan tilbyde at gøre det for...
Avatar billede snowball Novice
20. august 2000 - 00:56 #2
Hvis man gider og bruge tid på det, så kan det faktisk godt betale sig at bruge http://www.edbpriser.dk til at finde de billigste steder og købe hver del.

Jeg har f.eks. lige købt ny PC, og jeg fandt bagefter ud af at jeg kunne ha\' sparet ca. 3000kr. (porto, ekspedition og des lige skal lige trækkes fra!) ved at ha\' købt den del for del forskellige steder !

Det kræver jo så bare at man ved lidt om PC\'ere og indstillet på selv og bruge tid på at samle den ! Kan da lige nævne at Privat Computer i det nyeste nummer (nr. 8!) har en Gør-Det-Selv guide om hvordan man samler sin egen PC !

Snowball
Avatar billede roslev Nybegynder
20. august 2000 - 01:09 #3
Jeg skal ikke blande mig i hvad du køber - men jeg har lige et forslag :)

Hvis du istedet for en 1GHz køber en 950Mhz sparer du kr. 1.400,-. For de penge kan du købe 128 Mb RAM mere. Selvom computeren har lavere clockfrekvens vil den være hurtigere i det daglige pga. den ekstra RAM.
Avatar billede apache Nybegynder
20. august 2000 - 01:11 #4
Hvis du ikke er så erfaren med selv at samle computere, syntes jeg det er et rigtigt godt tilbud du har fået!! Tag imod det.. ellers kig på http://www.prisindex.dk/ under Hardware, og computere, der er computere der er færdig samlet. OG MEGET BILLIGE

/Daniel
Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. august 2000 - 15:06 #5
En lille uskyldig indskydelse; overvej at investere i Virtual Channel Memory i stedet for \'standard\' PC133. VCM\'erne ligger prismæssigt ens, men deres ydelse er 33-50% højere. Og dit A7V understøtter det.
Avatar billede bruno Nybegynder
24. august 2000 - 20:53 #6
Det var ellers et godt tilbud på den 1 ghz athlon. Hvor har du set dette tilbud?
Avatar billede icantwin Nybegynder
02. september 2000 - 00:26 #7
hos xdata.dk
Avatar billede yonzie Nybegynder
02. september 2000 - 21:39 #8
Du kan også bare overclocke 950\'eren til 1000+...
Avatar billede teknik Juniormester
02. september 2000 - 21:57 #9
Jaah der er jo noget magisk over de 1Ghz...
Performance mæssigt ville du få mere ud af at tage et Geforce2 med DDR memory, og så nøjes med 950Mhz processoren.
Det samme et tilfældet med VCM ram, som xtom´ skriver. de ville sikkert også gøre mere gavn for pengene end de sidste 50Mhz

Men skidt dog med performance...når nu den indre stemme siger 1Ghz 1Ghz 1Ghz
1Ghz er sådan et dejligt rundt tal,
1Ghz tror jeg også ville være mit valg hvis jeg lige stod og havde 17.000 til overs.

;-))
Teknik