Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 17:46 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Problem med mine Drev

Hejsa, som i nok kan se har jeg et problem med mine Drev. Mit CD-drev og Brænder virker ikke.
Fx nu kan jeg,når jeg går ind på "Denne computer" Se at der står Warcraft III under drevet, men intet ikon.
Når jeg så dobbelt klikker kan jeg gå ind på CDen, men når jeg prøver at køre spillet siger den at der ingen CD er I, hvad kan problemet være?

Det med ikon er at det ikon der er er det med CDen, ligesom når du intet har I, istedet for WC3 ikonet
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2002 - 17:47 #1
Den skulle vel ikke være "(brændt)"??
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 17:48 #2
Nop, det er et originalt spil, og det er ikke kun WC3 , det er ALT, Musik CDer, you name it.
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 17:49 #3
Vil ikke spille noget som helst
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2002 - 17:49 #4
Nååå okay....For hvis det kun var med den ville det være EKSTRA mærkeligt
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 17:50 #5
Har du - eller har haft - Easy CD-Creator installeret? Og hvilken Windows bruger du?
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. juli 2002 - 17:50 #6
det må være en fejl i spillet så :o)
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. juli 2002 - 17:51 #7
glem mit svar ...
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 17:51 #8
Nej, hverken Har eller Haft Easy CD-creator installeret og jeg bruger Win 2000 Prof.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 17:53 #9
monstermand - Det er da ikke et kvalificeret "svar" Vær  nu med til at holde en god standard på Eksperten, eller nøjes med at lægge en kommentar. Det er da ikke fejl i spillet, når han oplyser "Det er alt, you name it"
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 17:57 #10
Ok, jeg har lidt mere her hvis det kan hjælpe. Jeg har lige sat min brænder I. Så vil jeg brænde en CD, lige pludselig kommer der noget op med at den er ved at installere noget Windows 2000 Preminum, jeg siger annuller da  jeg er påvej ud af døren....Kan det have nogen betydning?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 17:59 #11
Genkendes cd-rom og brænder under boot - initialisering af drev?
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:03 #12
Ja.
Computeren siger drevne findes og e virker korrekt.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:18 #13
prøv at downloade den seneste driver til dit cd-rom drev...
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:20 #14
Nåår ja, det kunne jo være en Idé...DOH....Prøver det nu ;D
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:27 #15
Det er en rigtig Neger-Hjemmeside Asus har, kan hverken finde hoved eller hale i det. Er der andre steder jeg kan chekke om der er nogle nye Drivere?
(Det samme gælder for min Brænder, den vil heller ikke afspille noget, så jeg tvivler det er driverne, Jeg har en Plextor brænder)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:31 #16
hvad hedder din cd-rom? så kan jeg nok finde den til dig...
skriv også lige dit styre sys...
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:34 #17
CD-rom navn er:
Asus DVD-Rom E612
Speed er DVD 12 og CD 40 hvis det er til nogen hjælp
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:34 #18
Nåår je, har Win2k
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:35 #19
Der skal stå Ja ;)
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:37 #20
sikker på at det ikke er en Asus DVD-Rom E616?
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:40 #21
Jeps..Inde under Enhedshåndtering siger den E612
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:41 #22
hmmm.. den findes ikke hos dem... kun DVD-E616
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:44 #23
Oh well....Så prøver jeg at Åbne Computeren, koble dem af fra alt, og starte den op, fjerne alt hvad der har med dem at gøre også slukke og sætte dem til igen, tror du det vi hjælpe?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:45 #24
mjaee.. kan du ikke se om dit drew har et andet nummer eller navn?
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:47 #25
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:48 #26
jeg får at vide at der ikke er nogen driver til mit styre sys... jeg bruger et andet end dig....
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:52 #27
Den siger: This Product does not support current driver files.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:54 #28
nej der er kun en bios opdatering...
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 18:57 #29
Prøv at afinstallere dit spil, og geninstaller...
læs eventuelt i manualen, og se om der er noget specielt omkring wni 2000...
Du kan også prøve at opdatere din Direct X pakke via Microsofts hjemmedreng... Jeg spiller ikke Warcraft, så jeg ved ikke lige om spillet er lavet m DirectX...
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 18:58 #30
Ok, så det er altså ikke hos driverne problemet ligger?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 19:00 #31
Det er tåbeligt, at nogen foreslår hentning af drivere til cd-rom drev. Der skal IKKE under Windows bruges særlige drivere til cd-rom drev. Kun hvis drevet skal bruges i DOS mode. Lad nu det være slået fast een gang for alle. Så kan da godt forstå at nicofrench ikke kan finde nogen. Er du newbie eller wannabie?
IDE drev skal genkendes af BIOS/IDE controleren.

Foreslår: Afinstaller brænder software, fjern drevene fra Enhedshåndtering, genstart PC.
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:01 #32
Nej nej, du forstår ikke, Det er sq ikke kun WC3, der er ALT, den vil heller ikke spille/loade CDer eller nogle andre spil
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 19:01 #33
det er ikke sikkert, det er et forholdsvist nyt produkt du bruger, på en efterhånden gammel platform...
det kan være at Asus ikke har registreret et problem der (ikke sigende at der er et) eller de har måske ikke nået at fabrikere en løsning i form af en ny driver....

Prøv det andet forslag... (bruger spillet DirectX?)
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:02 #34
Det er ALT*
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:05 #35
Ja, spillet skal have Direct X 8.1 ... Men jeg HAR spillet det før på denne computer....Det er ikke der problemet ligger
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 19:07 #36
.:: halifax -takker mange gange for at blive sammenlignet med en tåbe, eller hvad det var som mentes med kommentaren...
Men plug'n'play delen fungerer ikke ordentligt i windows 2000, det gjorde den heller ikke i 98' versionen, og det begynder først rigtigt at spille på XP....

Så jo man behøver at downloade driver til stortset alt på nær tastatur og mus hvis man kører Win 2000 og vil have det til at fungere ordentligt...
halifax skal vist se at tage sig sammen... tåbeligt, ja det er din kommentar.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 19:08 #37
Prøv at se efter om du har denne nøgle i reg.databasen:
Klik Start -> Kør skriv regedit <Enter>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\
CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

I højre spalte skal du slette værdierne Upperfilters og Lowerfilters, hvis de er der.
Luk regedit og genstart PC.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
12. juli 2002 - 19:09 #38
.:: rootie - jeg kan se at det er et større problem, jeg ved ikke rigtigt hvad dette skyldes, har den virket på noget tidspunkt?
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:10 #39
Ja det har virket før, 2sec..prøver lige det Halifax sage
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:15 #40
Halifax - Også LowerFilters_1 ??
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2002 - 19:17 #41
Ja. Upper og ;Lower
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:18 #42
OK, gjort..Genstarter lige
Avatar billede rootie Nybegynder
12. juli 2002 - 19:22 #43
Nop, virker stadig ikke :(
Avatar billede halifax Nybegynder
13. juli 2002 - 02:32 #44
Så kan det meget vel have noget med din Annuller at gøre - da du skulle ud af døren. Surt show.  :(
Foreslår at du laver en Repair af din Win2000 installation. Jeg er ikke helt med på, om det er i samme metode som i XP. det ved du sikekrt selv.
Der er en fin vejledning om repair af XP her, som du måske kan bruge noget fra.
Kilde: resten  www.eksperten.dk/spm/230720