Avatar billede ash Nybegynder
19. august 2000 - 22:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med mail og LAN

Hejsa alle.

På mit arbejde er jeg blevet bedt om at løse et problem som jeg ikke lige kan løse.

Vi køre et LAN - hvor alle computer er tilkoblet en server - desuden til chefens computer som er koblet på internettet. Vi har en cybercity ISDN opkobling. Om serveren har egen internet opkobling ved jeg ikke.

Men problemer er at på de andre computere - end chefens - kan vi god modtage mails, men ikke sende - når vi forsøger at sende, kan den ikke finde post-serveren, jeg har prøvet med både Outlook Express og Outlook, og med mere end en post-konti - hvergang fejler den med meddelsensen:
\"Forbindelse til serveren kunne ikke etableres. Konto: \'post.cybercity.dk\', Server: \'post.cybercity.dk\', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800ccc0E\"
Er der nogle der har et forslag.

ASH
Avatar billede handmade Nybegynder
19. august 2000 - 23:00 #1
Du skal bruge et program der kan dele internetforbindelsen over et netværk.
Fx.: Gateway eller ITserver\'s \"Rideway\"
Det sidste er meget enkelt at sætte op og kan downloades i en demo der understøtter ialt 3 maskiner
Avatar billede hanno Nybegynder
19. august 2000 - 23:01 #2
Hedder serveren Post.cybercity.dk (SMTP) ???

\\\\Hanno
Avatar billede ash Nybegynder
19. august 2000 - 23:08 #3
Den primære mail ved Cybercity er \"Vip-serveren\" -men de konti jeg forsøger at sætte op er alias-serveren: post.cybercity. Jeg har også prøvet med min private konto som er en \"vip.\" konto.

Og internetadgangen er delt - alle computere har adgang til internettet - jeg kan bare ikke sende mails.
Avatar billede hanno Nybegynder
19. august 2000 - 23:10 #4
Er der åbnet for port 25 i jeres Firewall ???

Prøv evt at lave en \"Telnet post.cybercity.dk 25\" Hvad giver dette ?

\\\\Hanno
Avatar billede hanno Nybegynder
19. august 2000 - 23:11 #5
Jeg får:
220 post.cybercity.dk ESMTP Sendmail 8.10.1/8.10.1; Sat, 19 Aug 2000 23:10:13 +0
200 (CEST)

\\\\Hanno
Avatar billede ash Nybegynder
19. august 2000 - 23:15 #6
Hmm - det må jeg teste på arbejdet med firewallen - om porten er åbnet.

Jeg vender tilbage når jeg får det testet.

forløbigt tak
Avatar billede hanno Nybegynder
19. august 2000 - 23:16 #7
Fint...

\\\\Hanno
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2000 - 23:23 #8
hmz.. så vidt jeg ved hedder cybercitys postservere vip.cybercity.dk men nok om det.
Det lyder som om at netværket er konfigureret således at der er en proxy på jeres server som derfra er forbundet til en anden proxy på din chefs computer som så igen er forbundet til internet. Er det korrekt?
Ligegyldigt hvad så er jeg overbevist om at det en proxy server der ikke er konfigureret rigtigt. Den fungerer ofte også som firewall og hvis den er konfigureret til at port 25 er åben for indkommende men ikke udgående pakker så er problemet der.
Ergo - hvis jeres netværks arkitektur er som jeg beskrev for oven så ligger problemet i proxy på den maskine som du kalder jeres server. På den skal du åbne port 25 for både incoming og outgoing.
MVH Strych9
Avatar billede strych9 Praktikant
19. august 2000 - 23:29 #9
øhm og så skal der nok åbnes for både tcp og udp.. det kommer an på så meget :)
Avatar billede fido82 Nybegynder
20. august 2000 - 00:59 #10
hvor fåes Rideway ????
Avatar billede handmade Nybegynder
21. august 2000 - 12:20 #11
Avatar billede tsl Nybegynder
22. august 2000 - 15:03 #12
Jeg skal lige høre hvor jeres e-mail adresser kommer fra om det er cybercity\'d eller om det er et andet webhotel.
Og om vilken internet udbyder i har.

/TSL
Avatar billede ash Nybegynder
23. august 2000 - 11:49 #13
Jeg takker for alt hjælpen og venligheden der er udvidst i mod mig :-)

ASH