Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:31 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hackning + noget skummelt!

Hejza.. Jeg har lige 2 ting jeg skal vise jer :( .. Vil bare høre om jeg er blevet hacket. i kan se et screenshot på min ftp --- ftp://80.62.127.201/ jeg vil gerne at i både henter det billede der hedder hackning & det word dokument der hedder Dollar11...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 14:37 #1
klister - lige et godt råd - jeg ville nok overveje at gemme billedet i et andet format - 700 kb. for dét der er spild af båndbredde.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:38 #2
benytter du Kazaa eller lignende? - det er meget udbredt at brugere af disse p2p programmer bliver forsøgt tilgået med SubSeven og lignende "hacker" software.

Sørg altid for at have opdateret antivirussoftware installeret.

NanoQ
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. juli 2002 - 14:38 #3
Vil du ikke være venlig at pakke filerne, tak. De tager 6 minutter at hente...
Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:39 #4
jelzin101 >> Jep jeg ved godt glemte det lige! :-o
nanoQ >> nej jeg bruger ikke kaZaa....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 14:41 #5
jeg forstår ikke meningen med dokumentet ? - hvilken relevans har det for spørgsmålet ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 14:41 #6
co-admins på banen, når overskriften hedder "hacking"...

*ROFL*

Anyway, så blokerer min zonealarm for ting og sager rigtigt mange gange om dagen. Så længe din brandvæg (det kalder svenskerne det..) består har du ikke så meget at bekymre dig om. Som Nanoq skriver, så supplér altid med ordenligt antivirus.

/Nikolaj /co-admin *GG*
Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:42 #7
jelzin101 >> det var bare nu hvor jeg havde min ftp åben!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 14:44 #8
At åbne en FTP er stort set ligeså godt som at lukke firewallen ned...
Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:44 #9
hvad mener du nikolajdu?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 14:45 #10
oki ;)

men som nikolaj også siger (og jeg har engang i en vejl. set udtrykket ildmur brugt :=) -så er det ikke sikkert at det betyder noget - du kan gå ind og se hvilke porte der bliver forsøgt forbundet til - så kan du så tjekke dem på <reklame> www.dinos.dk </reklame> under "porte" i menue - for at se hvilken service der hører til pågældende.
Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:46 #11
HVAD SYNES I OM DOKUMENTET??????
Avatar billede klister_ Nybegynder
12. juli 2002 - 14:46 #12
alle dem der har hentet, kan i ikke gå ud af ftp`en!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 14:46 #13
vil da ozz lige være med, når det alligevel vrimler med coads,

med alle de sjove vira, orme og hvad der nu ellers florerer på nettet, og som til stadighed stiger i frekvens og øget destruktive adfærd, kan man vist ikke færdes på nettet uden en god antivirus"doktor" og en "feuermauer" for lige at følge nikolajdus eksempel på udenby´sk
Avatar billede geforce3 Praktikant
12. juli 2002 - 14:47 #14
Beskytter NAV mod subseven eller skal man have noget specielt
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juli 2002 - 14:50 #15
klister det jeg mener er at med mindre du supergodt tjeck på det, så ville jeg være ganske meget forsigtig med at åbne en ftp op. Logisk set så se det på den måde at du ikke bare har åbnet porten, men også software der kan være mere eller mindre usikkert.

Nu kan jeg jo se det er XP, så er det IIS´ens indbyggede, så bliver du nok nødt til at købe en ny maskine og få FBI til at skifte din identitet... Nej men den er rimeligt gennemhullet....

*Rofl* endnu en co-admin *GGGG*
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 14:52 #16
oO(mon der er en rede i nærheden??)
Avatar billede razorgoose Nybegynder
12. juli 2002 - 14:55 #17
nikolajdu
hvad for en firewall og antivirus vil du da anbefale..har prøvet lidt af hver,men er meget i tvivl om hvad er godt..

på forhånd tak

razorgoose
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 14:56 #18
ZoneAlarm er ganske god, og så er den til og med gratis

www.zonealarm.com
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 14:57 #19
jeg kørte på et tidspunkt (hvor mig og en ven havde en lille konkurence kørende om hvem der først fandt svagheder på den andens maskiner via net) med en kombination af blackice og zonalarm - de fungerede faktisk fint, og var ret så sikkert.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 14:57 #20
jeg sdawer da som en skovl idag | de = det
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 14:58 #21
jelzin får lige en sdaueblaed
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 15:01 #22
;0)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juli 2002 - 15:02 #23
dokumentet: fuldstændig ligegyldig. En så kompleks grafisk fremstilling som en dollar seddel, kan man folde til næsten hvad som helst..
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. juli 2002 - 15:04 #24
ja tænk at der stadig slås plat på 11 september (hvis det er den, har ikke været derinde at kigge)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
12. juli 2002 - 15:04 #25
men generelt sagt, hvis du har noget liggende på din maskine som du ikke ville sætte op på en tavle udenfor dit hus - eller noget du ikke kan genskabe (backups....) -så lad være med at forbinde den til nettet, eller gå på nettet fra en anden maskine.

/jelzin
Avatar billede misbruger Nybegynder
12. juli 2002 - 15:47 #26
Min bogholder har en maskine hvori internettet ligger...!
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juli 2002 - 21:08 #27
hmm.... din ftp duer vist ikke...