Avatar billede jms_nork Nybegynder
12. juli 2002 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Defekt Harddisk ??

Min harddisk kan ikke identificeres korrekt i bios. Tidligere har den fungeret korrekt. Disken er på 40 GB men bios finder den som en 4 GB, 8 GB eller nogle gange finder den slet ikke disken. Navnet som bios giver disken er også noget volapyk.

Er min disk død eller er det noget med bundkortet/bios ?
Avatar billede hub Nybegynder
12. juli 2002 - 11:27 #1
Tjek dit IDE-kabel samt jumpers master/slave
Avatar billede hub Nybegynder
12. juli 2002 - 11:29 #2
Hvis du bruger 80 leders IDE-kabel, skal den blå ende i boardet, den sorte til master og den blå til slave...
Avatar billede hub Nybegynder
12. juli 2002 - 11:30 #3
"og den blå til slave..." læs: grå til slave, sorry
Avatar billede avminarm Juniormester
12. juli 2002 - 12:41 #4
er det samme bundkort og disk eller er en af delene skiftet ?
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 14:45 #5
Jeg har haft samme problem, jeg skiftede kablet ud! og det hjalp, ellers, prøv at sætte den på "auto" inde i BIOS, hvis du allerede har prøvet det, så prøv at taste oplysningerne ind som står på HDD'en ind i BIOS.
Avatar billede webgeniet Nybegynder
13. juli 2002 - 21:40 #6
Din harddisk er defekt. Ingen tvivl.
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. juli 2002 - 23:42 #7
må jeg komme med et vild gæt...
du slukker for din computer på stikontakten.

nå men tilbage til din fejl.

den kan skyldes ( og det dror jeg er fejlen) at din batteri på bundkortet er tom . køb en ny ( tag den gamle ud og tag til foto handleren ( han plejer at være billigere end edb butikerne )
fotohandleren vil finde en tilsvarende batteri.
sæt den i , og dettect din hardisk i bios og save ( evt brug "optimal settings " )
fejlen vil normal komme efter at man har fjernet stømledningen til komputeren , hvis batteriet er færdig. ( derfor gætter jeg på at du slukker på stikkontakten.