Avatar billede Slettet bruger
19. august 2000 - 16:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Acrobat Reader

Er der en der ved hvordan man tilrettelægger en html-fil så det bliver muligt at udprinte noget i udsktiftsvenlig form via Acrobat Reader
Avatar billede kimc Nybegynder
19. august 2000 - 23:34 #1
...du designer noget der ligner html-filen i InDesign og gemmer det som .pdf-fil.

sorry. der er mig bekendt ikke muligt at \"auto-genere\" en udskriftsvenlig .pdf-fil ud fra et html-dokument. Så alle lækre dynamiske features kan desværre ikke medtages.

Hvis du derimod bruger form-funktionen i acrobat, kan du måske designe noget der lugter lidt der-hen-ad.

Hvad lyder opgaven da på??
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2000 - 15:53 #2
Hej kimc
Ved ikke hvad InDesign er for noget, men .pdf fil lyder som photoshop.

Nogle gange ser man på nettet, en brugsanvisning, vejledning eller andet som man kan få printet ud via Acrobat Reader med grafik, opstilling osv, og det er det jeg er ude efter.
Avatar billede kimc Nybegynder
20. august 2000 - 15:59 #3
1#
InDesign er et lay-out program, adobe har lavet. Det er muligt af eksportere .pdf-filer fra dette program. (.pdf-filer er det format Acrobat læser)

2#
De brugsanvisnigner, vejledninger, etc. man møder rundt omkring på nettet som .pdf-filer. Er for de flestes vedkommende lavet i et lay-out program (fx. InDesign) og derefter eksporteret som .pdf-fil.

Jeg har selv lavet ca. 800 .pdf-filer de sidste par år, så hvis du har en opgave så vil jeg meget gerne hjælpe dig.

[liige en til til: .pdf-filer har INTET med PhotoShop at gøre og kan derfor ikke ændres/åbnes via PhotoShop]
Avatar billede ggp Nybegynder
21. august 2000 - 08:17 #4
Du skal hverken bruge PhotoShop eller InDesign...

Som jeg hører det, har du lavet eller skal til at lave en hjemmeside som du også gerne vil have som en PDF.

For det første skal du kun bruge HTML og Java(Script) - intet andet \"smart\"...

For det andet må du ikke bruge \"Frames\" på hjemmesiden.

Når hjemmesiden er lavet skal du bruge \"Adobe Acrobat Distiller 4.0 PC\" til at generere en PDF for dig. Distiller ligger sammen med \"Adobe Acrobat 4.0\".

Det er ret simpelt - når man først har ekspermenteret lidt med det. Men du skal nok ikke forvente at PDF\'en ligner hjemmesiden 100% - men næsten.

PS: (Til kimc) En PDF kan godt åbnes i PhotoShop - men kun som et pixel-billede (mange Mb).  Faktisk kan PhotoShop også gemme en PDF - men det den gør er faktisk bare at komprimere et foto efter samme princip som PDF.
Avatar billede ggp Nybegynder
21. august 2000 - 08:19 #5
Uuups jeg glemte lige...

Sorry, det er ikke Distiller du skal bruge, men \"bare\" Acrobat 4.0 PC...

OBS: Du kan ikke bruge Acrobat Reader til andet end at se, læse og printe en PDF - ikke lave den...
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 15:37 #6
Hej
Beklager at denne er stået åben alt for længe.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at teste svarerne. Dels har jeg ikke InDesign, og kan ikke finde Acrobat 4.0 PC