Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 02:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

PC'en tænder af sig selv ??

Har netop installeret XP, efter at have haft WIN98.

MEN:
- Når jeg angiver den skal slukke, slukker den ikke automatisk, men siger : Nu kan du slukke !!!!
Ret besværligt.

- Endvidere er den også begyndt at tænde af sig selv, et lille stykke tid efter jeg har slukket !!

Hvorfor pokker dette ??

Hvad skal jeg gøre for rette det ? Den har aldrig gjort det før og jeg har ikke pillet i bios eller lign.

TAK
Avatar billede 7degreez Praktikant
12. juli 2002 - 02:52 #1
Prøv at formatere/installere den igen, det plejer at virke,,,
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. juli 2002 - 02:59 #2
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
12. juli 2002 - 03:00 #3
<-- altså du skal slå APM til!
Avatar billede lokee Nybegynder
12. juli 2002 - 03:05 #4
Wake On Lan?

Eller Poltergeists!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 09:36 #5
Eake on Modem, se efter i Powermanagement i bios
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 09:39 #6
Eake=Wake even

læg mærke til om den starter når telefonen ringer og PC er slukket!
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 14:56 #7
Jow du må ha' ændret noget i BIOS, siden den tænder selv, i de nye computere kan man indstille et tidspunkt den skal tænde på, prøv at kigge i power-up eller sådan noget. Jeg kan få min com. til at tænde hvis man rør ved musen (enormtupraktisk) men det kan være det er det du er kommet til. Det ændres også i BIOS.

Hvilken BIOS har du? - Så skal jeg se om jeg kan finde ud af noget om det, eller også kan du kigge på producentens hjemmeside, der er sikkert en vejledning i det!

Den slukker ikke selv:  Gå ind i strømstyring, og rod lidt med indstillingerne, der er sikkert noget om det. Jeg ordnede det på min fætters com i går, og jeg ved ikke helt hvad jeg gjorde men det var kun derinde jeg rodede. Har lige set efter men kan ik se hvad det var jeg ændrede.
Avatar billede phillips Nybegynder
12. juli 2002 - 15:00 #8
Så vidt jeg husker er der også forskel på om man bruger Home eller Professional Edition. Det er vist kun i Pro, at man kan slå APM til...
Avatar billede togchat.dk Nybegynder
12. juli 2002 - 15:04 #9
Ja, men jeg har 2 com'er, som har win xp, den ene har prof og den anden har home, men de slukker begge 2 når man trykker luk computeren.
Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 22:10 #10
Jeg har 100 procent ikke pillet i BIOS ! - Kan XP installationen selv gøre det ?? Nej, vel !!

Hvor slår jeg APM til i XP ?

Kigger lige efter mit BIOS navn.

Tak for svarene.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 22:22 #11
under Powermanagement.
samme sted kan du checke om WOL og WOM er sat aktiv, slå dem fra.

En virus kan godt inficere bios, prøv at pille batteriet ud et par minutter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 22:30 #12
var du ikke i gang med et andet projekt?
Avatar billede oleodder Nybegynder
19. juli 2002 - 00:26 #13
Hej Alle
Så fandt jeg endelig ud af det - Svaret var som Fiskesuppe sagde - nemlig APM knappen.
- og jeg fandt den under Powermanagement, som retax sagde...

Super Duper - Tak for hjælpen alle sammen.....
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juli 2002 - 08:49 #14
fint og jeg siger tak for point

www.fotx.net/retaxes