Avatar billede d-runner Nybegynder
11. juli 2002 - 23:09 Der er 13 kommentarer

Group Policy ( fortsat )

Nu har jeg været inde og lege med mmc og group policy, og har endelig fået min server til at gøre som jeg ville have den til, men din ændringer jeg har lavet går udover alle brugere på serveren, også min admin bruger.

Kan man lave det så det kun bliver tilføjet en enkelt bruger.? Og hvis så, hvordan.?
Avatar billede cwd Nybegynder
11. juli 2002 - 23:10 #1
Du skal oprette det der hedder OU's dem kan du så lave GPs for og så flytter du brugerne til den OU de nu skal tilhører....
Avatar billede konex Nybegynder
11. juli 2002 - 23:11 #2
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. juli 2002 - 23:14 #3
Admin skal selvfølgelig ikke være i den gruppe, som du laver ændringerne til. :)
Avatar billede d-runner Nybegynder
11. juli 2002 - 23:55 #4
Nu har jeg kigget lidt mere på det, og jeg har ikke Active Directory på denne maskine og kan ikke installere det igennem add/remove programs.

Det er møj irriterende det her da jeg virkelig har brug for det til at virke, men har ikke kunnet få det til at virke indtil videre, jeg har læst alle topics der er på svein.dk under GroupPolicy men jeg vader rundt i tåge her og kan ikke finde ud af at få det til at virke.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juli 2002 - 06:39 #5
d-runner> Ved du hvad Active Directory er?

Det er noget som køre på dine domain controllere. Der skal du så ind i administrative tools -> Users and computers.
Avatar billede d-runner Nybegynder
12. juli 2002 - 17:31 #6
Ooooooh okai.
Men jeg har ikke domain controller på den her maskine.
Det eneste jeg har er IIS..

Jeg ved stort set intet om bruger rettigheder og alt det der under 2000 Server.
Det er allerførste gang jeg har arbejdet i den her dybde når det kommer til server.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juli 2002 - 17:36 #7
Ok.. så ved jeg ikke lige hvordan man lige skal konfigurere det. Ved ikke om man kan gøre det.... altså kun konfigurere en bruger.
Avatar billede d-runner Nybegynder
12. juli 2002 - 18:16 #8
heeeh nej det jo det.. :-/

Men der må da være en måde..

Spørgsmålet er bare hvordan
Avatar billede moebius Nybegynder
19. juli 2002 - 11:10 #9
Du skal i properties for din group police og så i sikkerhed/security hvor du kan vælge hvilke brugere policyen skal påvirke.
Avatar billede moebius Nybegynder
19. juli 2002 - 11:14 #10
Jeg kan ikke lige huske hvordan man kommer der ind, men det er ikke svært at finde...

Alle normale sikkerheds indstillinger der det samme sted. Der er bare et punkt mere der hedder Apply policy... (Tror jeg nok)
Avatar billede flagz Nybegynder
20. juli 2002 - 11:11 #11
Hej d-runner

Nej du kan ikke lave en Group Policy som kun "går ud over" en enkelt bruger. Hvis du skal lave det er du nødt til at have en Domain Controller. Du kan så organisere dine brugere i forskellige OU´er og give dem forskellige Group Policies. På en maskine som ikke er en DC´er findes der kun en Group Policy og den påvirker alle brugere på maskinen og din admin bruger.
Avatar billede miciver Nybegynder
25. oktober 2002 - 11:36 #12
Hvad er det din server skal??? Hvilken policy har du brug for???
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:42 #13
lukketid