Avatar billede shifter Nybegynder
19. august 2000 - 15:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Redirect indbygget i top-sites script

Jeg har et problem med et top-liste script. Det kan ses i funktion på http://www.moviebox.dk

Det jeg gerne vil have er, at scriptet viser en engelsk version, hvis man ikke kommer fra Danmark.

Jeg har ingen idé om, om det overhovedet kan lade sig gøre, så derfor vil jeg allerede nu (inden nogen bliver sure over det =D) melde klart ud, at de 400 points er kun, hvis der kommer en brugbar løsning på problemet. Ikke bare et \"Det kan ikke lade sig gøre\"...

Nå, men tilbage til problemet. Når man fra sin egen hjemmeside trykker på linket til scriptet på moviebox.dk skal den dér tage højde for, om man er dansker eller fra udlandet og udfra det vise enten det ene eller det andet.

Jeg kan ikke bare bruge en alm. redirect-script, da den jo skal ind og opdaterer listen og generere en side udfra det.

Any ideas?
Avatar billede hatecaps Nybegynder
19. august 2000 - 20:04 #1
du skal bruge noget \"reverse lookup\" til at se landekoden i det IP nummer brugeren har. På den måde kan du fange (næsten) alle der bruger en dansk ISP. Dernæst kan du sende alle som ikke har .dk til den engelske side automatisk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. august 2000 - 20:41 #2
En browser sender som en del af sin header en angivelse af hvilke sprog brugeren gerne
ser siden i. Ikke alle indstiller dette korrekt i browseren. I PHP er det tilgængeligt via en
variabel:  HTTP_ACCEPT_LANGUAGE hvis værdi kan være \"da\", \"en\", \"da,en\" eller hvad det nu er.
Jeg skal gerne finde ud af hvordan du får fat i den i Perl, om du skulle være interesseret.
Avatar billede shifter Nybegynder
01. september 2000 - 10:28 #3
Jeg havde nu et script, der kunne redirecte... Men jeg har fundet en anden løsning, så jeg lukker spørgsmålet igen.